Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2683 ggr
ElisabethB
2015-02-13 20:33

Ska köpa ny mobil

Hej!
Jag ska köpa en ny mobiltelefon och undrar om någon har erfarenhet utav en sån här telefon http://m.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/samsung/samsung-gt-s6790ngalaxyfamelite/209028.7985/
Skulle gärna även vilja veta om ni tror att den är prisvärd.
Jag använder min nuvarande telefon till sms, mms, prata i telefon, kalender (i kombination med en filofax), kamera, lägga ut bilder på Facebook och alarmfunktionen.
Tacksam även för andra tips både på prisvärda telefoner och var jag kan köpa den här modellen om den finns till något bättre pris någon annanstans. Då olåst och utan abonnemang 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
felle-j
2015-02-14 09:49
#1

Den där funkar nog till allt som du kommer använda den till, men kameran är inge vidare bra.

kissidor
2015-02-15 08:17
#2

Vad har du för telefon nu djurskötaren? 

Jag förstår att du vill ha en så billig telefon som möjligt och att du inte har särskilt höga krav på den, men jag är ändå rädd att du skulle finna denna lite väl tålamodsprövande. Men det beror en del på vad du är van vid, därför skulle jag som sagt behöva veta vad du har nu för att kunna bedöma om det finns någon chans att du kan bli nöjd med denna. 

Den har samma pris på flera ställen, dock inte ännu lägre någonstans. 

finns det alls med på kartan att gå upp några hundringar för att få en väsentligt bättre telefon eller är det max 500 som gäller? den här tex tror jag annars är väldigt mycket mer prisvärd: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/lg-l70black/202885.7986/

Värd på Mobiltelefoner och Android

ElisabethB
2015-02-15 08:51
#3

#1 Tackar för svaret!

#2 Jag har idag en Nokia C6 som har en hel del "ålderskrämpor" och jag märker att den sjunger på sista versen. Det som är blir ju att jag vill kunna fortsätta att ha telefonen i arbetsbyxorna och då är det max 4" som gäller, men tackar ändå för tipset 🙂
Tycker Nokian har klarat sig bra med tanke på att jag köpte den när jag jobbade som pulverlackerare och den har alltså varit utsatt för både höga temperaturer, damm, kemikalier och blivit tappad i betonggolv..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-02-15 09:59
#4

ok, vad synd för den tror jag var riktigt ordentligt prisvärd. det finns iofs flera lg:ar i mindre format men de är inte lika extremt prisvärda (men jag skulle nog iofs tro att de är bättre än en samsung i den prisklassen). men vad tror du om den här då http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2753581 ?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ElisabethB
2015-02-15 10:09
#5

Den skulle kunna vara något, ja 🙂Tackar för tipset! Ska koll upp lite mer i lugn och ro sen..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-02-17 20:34
#6

#4 Verkar helt klart intressant! Nu behöver jag bara vänta på att pengarna ska komma in på mitt konto, så att jag kan beställa den 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
kissidor
2015-02-17 20:57
#7

håller tummarna för snabb kontopåfyllning samt att du blir nöjd med ditt val :). berätta gärna sen vad det blev för nåt och vad du tycker om den, det vore kul att få veta :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

ElisabethB
2015-02-17 21:12
#8

Om a-kassan sköter sig den här gången, så ska jag få in pengar den 26e. Hoppas på att det blir så 🙂

Jadå, jag berättar gärna vad det blev och vad jag tycker om den 👋

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Tessan01
2015-02-20 22:20
#9

Min bror har en sådan som kissidor länkade i #4. Han är annars rätt nöjd men kameran är inte bra på den, tycker jag och han. Men kan ju bero på att jag ( och han? ) är van vid bättre kvalites bilder :P

Men skulle nog säga att det du använder din mobil till så är den nog prisvärd, förutom kameran då 🙂 Om du inte kräver jättebra bilder med mobilen så tycker jag att du skall köra på den 👍

ElisabethB
2015-02-21 06:18
#10

#9 Låter bra! 👍

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-02-21 08:20
#11

Jag tycker nog den absolut måste anses vara prisvärd för det priset även fast kameran självklart inte är nåt vidare 🙂. En telefon med en bra kamera för en femhundring finns naturligtvis helt enkelt inte. Kameran är en dyr del av telefonen, den är det första de offrar när de ska göra en billigare telefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tessan01
2015-02-21 16:10
#12

#11 Precis🙂

ElisabethB
2015-02-26 12:07
#13

Nu har jag beställt en ny mobiltelefon. Vill passa på att tacka kissidor för hjälpen!

Vilken telefon det blev avslöjar jag först när jag har fått hem den.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
kissidor
2015-02-26 18:41
#14

Men så får du inte säga, vi blir ju så nyfikna 😭🤓! 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

ElisabethB
2015-02-26 18:45
#15

Den som väntar på något gott… 😉😎

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-02-26 18:47
#16

Det var 2-5 dagars leveranstid. Av erfarenhet vet jag att det brukar bli 1-2 dagar extra med postförskott..

#14 Ok, jag kan säga att den är vit och det går att ringa på den..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-03-02 19:47
#17

Den har kommit till postens utlämningsställe nu, så jag vågar mig på att avslöja vilken det blev nu..
http://m.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/lg-l70white/202887.7986/
Jag bestämde mig efter en del funderande att folk får helt enkelt vänja sig vid att jag inte alltid är nåbar på telefon istället, så de får helt enkelt ringa mig på min fritid..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-03-02 21:09
#18

men vaaaaa 😮, blev det den 😃? det trodde jag då inte - men nu håller jag tummarna att du blir nöjd 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ElisabethB
2015-03-02 21:14
#19

Det tror jag nog! Kommer hämta ut den i morgon när jag kommer hem. Då blir det en omväg för mig på hela 50 meter ifrån busshållplatsen..

Sen gissar jag att jag kommer behöva ladda den innan jag flyttar över SIM-kortet för att börja bruka den.

Har något som kallas för kombi-sim - det borde väl passa om jag tar den lilla delen av SIM-kortet eller har jag fått det hela om bakfoten?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-03-02 21:43
#20

jag tror faktiskt rentav att du ska ta hela sim-kortet, det står mini-sim i egenskaperna på prisjakt iaf och det är ju den största varianten - den lilla delen av ditt kombi-sim kallas micro-sim. hursomhelst så kan jag aldrig tänka mig att inte någondera passar iaf 🙂. 

förmodligen är batteriet lite sådär halvladdat out of the box, det brukar de vara nuförtiden.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: