Övrigt

"Menyn" försvunnen

2015-02-15 17:40 #0 av: Lamina

Menyknappen på min S5 har försvunnit (som synes på bilden) och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den. Någon som vet vad som har hänt och hur jag kan få tillbaka den?

Anmäl
2015-02-16 00:54 #1 av: Ladydragon

är lite osäker...men tror du ska göra som så att du lägger till meny knappen på hemskärmen som dom apparna du redan har där klocka galleri m.m 
sen långtrycker du på menyikonen och drar ner den till längst ner 
då borde dom ikonerna maka på sig lite o göra plats för menyn igen 

nu använder jag inte standard appen till hemskärmarna utan använder Go launcher men misstänker att det kan funka på liknande sätt 

Anmäl
2015-02-16 01:14 #2 av: Lamina

Jo, det var ju min första tanke. Men vet liksom inte vart jag kan hitta den. :(

Anmäl
2015-02-16 06:54 #3 av: Razzora

Kollade lite snabbt på vad som fanns ute på nätet om just detta problemet. Hittade denna lösningen: 

Där ikonen fanns innan, håll nere tills du får upp ikon menyn ( är alldeles för tidigt på morgonen för att jag ska komma ihåg vad den menyn heter Skämtar), där ska ikonen finnas. ( Så egentligen precis som Ladydragon bara stället där du ska hålla ner är olika)

Förresten, har du uppgraderat till Android 5.0 (Lollipop)? För det verkar vara ett problem nämligen i den versionen, i alla fall vad jag kunde hitta på nätet

Anmäl
2015-02-16 11:21 #4 av: Lamina

#3 Tack det funkade. Och ja, har uppgraderat, tyvärr. Har bara varit krångel sen dess. -.-

Anmäl
2015-02-16 12:31 #5 av: Razzora

Har du gjort en fabriksåterställning? Egentligen är det väl mer eller mindre en tumregel att efter en större uppdateringen så ska man göra en fabriksåterställning.

Ibland så slipper man då många utav problemen som dyker upp annars. Annars så hoppas jag att de innerligen gör en hotfix snart så att du kan slippa få de problemen du har.

Anmäl
2015-02-16 14:59 #6 av: Lamina

Tar inte det bort alla mina inställning, appar och sånt?

Anmäl
2015-02-16 15:29 #7 av: kissidor

jo, det är ju det som är det tråkiga lamina... Kämpar. Men det är som razzora säger, att vid en så stor uppdatering som detta från 4.4 till 5. 0 var bör man göra det. jag gjorde det på min M8 om än motvilligt. Men säkerhetskopierar du allt som går med dels google- kontot och dels samsung-kontot så får du tillbaks rätt mycket utan att behöva pilla manuellt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2015-02-16 17:20 #8 av: Lamina

Hmm... Nä, så mycket problem är det inte att jag finner det värt. Har liksom aldrig fattat mig på hur man får tillbaka backups man gjort. Och har fått till inställningar som jag inte har en aning om hur jag ska få till igen. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.