Annons:
Etikettövrigt
Läst 1084 ggr
Lamina
2015-02-15 17:40

"Menyn" försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Menyknappen på min S5 har försvunnit (som synes på bilden) och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den. Någon som vet vad som har hänt och hur jag kan få tillbaka den?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Ladydragon
2015-02-16 00:54
#1

är lite osäker…men tror du ska göra som så att du lägger till meny knappen på hemskärmen som dom apparna du redan har där klocka galleri m.m 
sen långtrycker du på menyikonen och drar ner den till längst ner 
då borde dom ikonerna maka på sig lite o göra plats för menyn igen 

nu använder jag inte standard appen till hemskärmarna utan använder Go launcher men misstänker att det kan funka på liknande sätt

Lamina
2015-02-16 01:14
#2

Jo, det var ju min första tanke. Men vet liksom inte vart jag kan hitta den. :(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Razzora
2015-02-16 06:54
#3

Kollade lite snabbt på vad som fanns ute på nätet om just detta problemet. Hittade denna lösningen: 

Där ikonen fanns innan, håll nere tills du får upp ikon menyn ( är alldeles för tidigt på morgonen för att jag ska komma ihåg vad den menyn heter 😉), där ska ikonen finnas. ( Så egentligen precis som Ladydragon bara stället där du ska hålla ner är olika)

Förresten, har du uppgraderat till Android 5.0 (Lollipop)? För det verkar vara ett problem nämligen i den versionen, i alla fall vad jag kunde hitta på nätet

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Lamina
2015-02-16 11:21
#4

#3 Tack det funkade. Och ja, har uppgraderat, tyvärr. Har bara varit krångel sen dess. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Razzora
2015-02-16 12:31
#5

Har du gjort en fabriksåterställning? Egentligen är det väl mer eller mindre en tumregel att efter en större uppdateringen så ska man göra en fabriksåterställning.

Ibland så slipper man då många utav problemen som dyker upp annars. Annars så hoppas jag att de innerligen gör en hotfix snart så att du kan slippa få de problemen du har.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Lamina
2015-02-16 14:59
#6

Tar inte det bort alla mina inställning, appar och sånt?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
kissidor
2015-02-16 15:29
#7

jo, det är ju det som är det tråkiga lamina… 😓. Men det är som razzora säger, att vid en så stor uppdatering som detta från 4.4 till 5. 0 var bör man göra det. jag gjorde det på min M8 om än motvilligt. Men säkerhetskopierar du allt som går med dels google- kontot och dels samsung-kontot så får du tillbaks rätt mycket utan att behöva pilla manuellt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lamina
2015-02-16 17:20
#8

Hmm… Nä, så mycket problem är det inte att jag finner det värt. Har liksom aldrig fattat mig på hur man får tillbaka backups man gjort. Och har fått till inställningar som jag inte har en aning om hur jag ska få till igen. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

kissidor
2015-02-16 18:05
#9

Vad synd. För sist jag gjorde detta på en Samsung tyckte jag det funkade riktigt smärtfritt och bra, och jag tror knappast det blivit sämre sen dess. Men nu är det ju iofs inte ens säkert att detta hade med det att göra 🙂. Men skulle du få några knepiga och konstiga problem senare så titta in här igen så får vi försöka guida dig till en så besvärsfri säkerhetskopiering och återställning som möjligt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: