Annons:
Etikettteknik
Läst 8673 ggr
IdaBabe
2/17/15, 8:16 PM

Samsung S5 uppdatering?

Jag fick till min mobil samsung S5 om att jag skulle göra en uppdatering av hela telefonen, så jag gjorde uppdateringen. Nu ångrar jag mig.. 😭 Den är helt konstig.. Eller, den är kanske inte konstig, den ska nog vara så, men jag gillar inte alls det.. Det jag inte alls gillar är att jag nu måste låsa upp hela telefonen för att se om jag har fått sms, något missat samtal, se om något har hänt på facebook osv.. Jag kan alltså inte se om jag fått något sms eller dyligt om jag bara trycker på hemknappen när skärmsläckaren är på (som jag alltid kunnat innan).. Detta stör mig jätte mycket.. 
Det jag undrar nu är om det går att ta bort denna uppdateringen så att mobilen blir som den var innan uppdateringen? 😃

Annons:
kissidor
2/17/15, 8:29 PM
#1

nej tyvärr inte på nåt lättillgängligt och riskfritt sätt. märkligt dock, det är väl lollipop-uppdateringen du har fått utgår jag från och den ändrade ju på en hel del utseendemässigt - men på min htc m8 och min nvidia shield som kör lollipop är det snarare tvärtom, alla aviseringar ligger direkt på låsskärmen nu istället för som förut på notifikationslisten bara. jag är lite kluven till det, jag hade lite andra bra att ha-grejer på låsskärmen förut som jag inte kan ha nu. men du skriver skärmsläckare, vet inte om det kan vara den som ställer till det? du kan väl testa i alla fall att ta bort den och se om det blir nån skillnad (starta om telefonen också)

Värd på Mobiltelefoner och Android

IdaBabe
2/17/15, 8:44 PM
#2

#1 jag menade låsskärmen men kom inte på vad det hette i skrivande stund så jag döpte om det till skärmsläckare 🤐 Jag testade att starta om mobilen men det ser likadant ut 😐 Man kanske kan göra en systemåterställning och se om det funkar så den blir som den var innan? Det är så irriterande att jag måste låsa upp mobilen så fort jag bara vill kolla om jag fått sms eller liknande..

kissidor
2/17/15, 8:53 PM
#3

aha, jag trodde du använde daydream eller nån särskild app :). ja systemåterställning är ju alltid rekommenderat att man gör efter en så stor uppdatering som detta var, för säkerhets skull. det är förhållandevis vanligt med lite konstigheter och strul som uppstår annars, även om långtifrån alla drabbas. men det vore ju bra om nån som vet precis hur det ser ut på s5 kunde titta in och uttala sig om saken, om det inte ser ut som det ska på din eller hur det ligger till. men gör du en systemåterställning så får du inte tillbaka den gamla versionen av operativsystemet alltså, så du vet - du bara rensar den helt så att den är som när den kom ur lådan första gången - FAST med android 5.0 istället för 4.4. glöm inte att säkerhetskopiera med både google-kontot och samsung-kontot om du gör en återställning :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2/18/15, 6:58 PM
#4

Min S5 är helskum efter uppdateringen och krånglar mer än vanligt. Nu när jag haft min S5 sedan den kom ut kan jag bara säga att det är en skittelefon. Går visserligen ifrån ämnet nu men jag kan tyvärr lova mera krångel.

Razzora
2/18/15, 8:30 PM
#5

Flisan708 gjorde du en fabriksåterställning efter uppgraderingen? För många skumma fel kan uppkomma när man inte gör det nämligen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/18/15, 9:29 PM
#6

tråkigt att du fick såna problem med din s5 flisan - jag var visserligen inte alls sugen på den själv men att den direkt skulle krångla så hade jag inte trott ändå. men jag kan bara hålla med razzora, en fabriksåterställning borde åtminstone kunna ta bort det som blivit värre

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
flisan708
2/18/15, 10:11 PM
#7

#5 Ska erkänna det har jag inte gjort. Men nu har jag det. Hoppas den blir ok nu. Tack för tipset!!!!  Kan du svara mig på varför den blir ständigt så överhettad samt att det enda som då hjälper är att byta batteri. Överhettningen hade jag även problem med i S3. Är nu inne på mitt tredje batteri på ett år.

Razzora
2/19/15, 6:27 AM
#8

Varför den ständigt blir överhettad kan bero på att du har många program igång i bakgrunden eller så kan det vara ETT program som använder processorn lite för mycket. Eller så kan det helt enkelt vara som så att batteriet är dåligt. Hur länge har du haft din telefon flisan?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

flisan708
2/19/15, 9:31 PM
#9

#8 Jag köpte den precis när den kom ut förra året, tror tillkomme att jag förhandsbokade den. Har stängt av program som legat och tuggat i bakgrunden regelbundet. Batterierna jag använt har varit orginal. Gjorde en fabriksomställning igår och den verkar mer normal nu. Den laddar inte ur lika snabbt heller hittills. Batteriet är något varmare men inte lika hett. Det var ett bra tips så, TACK!

Razzora
2/20/15, 6:52 AM
#10

#9 Så glad jag blir flisan att allt verkar bättre nu efter en fabriksåterställning. Ibland får man tyvärr göra så, även om det är bland det sista man vill göra. Men kul att det verkligen verkar fungera och att även batteriet inte är lika varmt är ju verkligen ett plus!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

flisan708
3/11/15, 9:38 AM
#11

#10 I söndags var det åter dags för en uppdatering och mobilen blev ännu värre. Ny återställning och det funkar men mitt tålamod är Slut. Aldrig mera Samsung! Nu har jag beställt en Sony xperia z3 compact. Hoppas verkligen att jag blir nöjd nu annars slutar det med en Doro.

Ladydragon
3/11/15, 2:12 PM
#12

#11 mitt råd är att du väntar med att uppdatera telefonen istället…

Honestyisdead
3/12/15, 11:24 PM
#13

Gillar inte heller ändringarna som gjordes i uppdateringen. Men jag vänjer väl mig.

Annons:
Razzora
3/18/15, 6:49 AM
#14

Ibland får man ta det lugnt när nya uppdateringar kommer. För ibland råkar ju många buggar komma med första uppdateringen. Så det bästa är ifall man väntar åtminstone någon vecka eller helst längre så att man vet att det är en stabil version man kan ladda ner. För annars blir det tyvärr oftast så att man får göra en återställning när det är större uppdateringar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: