Annons:
Etikettövrigt
Läst 704 ggr
[Lizzier_83]
2015-02-18 17:40

Xperia z1 compact

Älskar ju mobiler och har nu blivit lite sugen på en ny för egen del. Funderar lite smått på en xperia z1 compact men tvekar lite då det var ett tag sen den kom ut. Hur länge släpper Sony uppdateringar till sina lurar? Är det väldigt stor skillnad mellan compact z1 och compact z3?

Annons:
ilenna90
2015-02-18 17:41
#1

vet inte om det är samma problem med z1 som med z3. jag tänkte nämligen köpa z3 men läste sen otroligt många kommentarer där både skärmen och baksidan spruckit efter i regel en vecka, och det verkade inte ens gå på garantin. så kan vara värt att kolla upp det! :)

[Lizzier_83]
2015-02-18 17:49
#2

Usch det låter ju inte alls kul :(

ilenna90
2015-02-18 17:52
#3

nej :( den lät annars så bra med batteriet, och jag trivdes med xperias utseende (hade en xperia p tills alldeles nyligen med batteriet hade blivit värdelöst.), men skärmen verkar väääldigt osäker som sagt :/

[xMondSy]
2015-02-18 18:52
#4

Jag har en z3 compact och har inte en spricka än. Dock har jag både skärmskydd och ett flexibelt bakskal. Så då undrar jag hur de kunnat spräcka sina skärmar/baksidor. Min mobil ligger ju i trucken varje dag och skumpar runt lite lätt.

[Lizzier_83]
2015-02-18 19:31
#5

Jag undrar lite hur stor skillnad det är mellan z1 compact och z3 compact.

kissidor
2015-02-18 21:41
#6

i prestanda borde det inte skilja mycket alls, men för min del skulle jag tycka det var en bra uppgradering med samma yttermått men 0,3" större skärm 🙂. sambon skaffade en z3 compact nyligen och den är riktigt trevlig - men det som verkligen sticker ut med den är ju batteritiden, den är verkligen grym

jo det är tyvärr alldeles riktigt att z3 compact i likhet med en del andra xperia-modeller har varit drabbad av "självsprickande" skärmar. en del har fått sina skärmar bytta utan krångel, andra inte. det är naturligtvis ändå en minoritet som råkar ut för det, men det är väsentligt fler än genomsnittet för andra telefoner iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Lizzier_83]
2015-02-18 21:55
#7

Aj då, det låter ju inte jättekul. Vill helst ha en lur med smidigt format men funderar ändå lite på z2, är den såpass mycket bättre än z1 compact att det kan vara värt en större skärm tro?

kissidor
2015-02-18 22:08
#8

nja det skiljer inte supermycket mellan dem heller - sony har ju vräkt ut nya flaggskeppsmodeller två gånger om året ett tag så då blir det ju inte så stor skillnad mellan en och nästa.

jag tror det finns lika mycket rykten om självsprickande skärm för z2 fö. återigen, det rör sig förstås om en bråkdel som drabbas - men känner man att man är den där personen som alltid torskar dit på de där "en på miljonen"-grejerna så är det nog hela xperia z-serien som man får fundera på om man törs gå i närheten av tyvärr. jag tycker iofs att sony borde gå ut och säga att de tar alla såna ärenden på garanti eller goodwill, för att inte tappa kunder som blir uppskrämda av detta. men de är förstås livrädda för att det ska missbrukas.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2015-02-19 10:01
#9

Ja det har du nog rätt i, Sony släpper ju lurar väldigt ofta så det kanske ändå inte är så stor skillnad mellan dem. Det får nog bli en z1 compact med ett väldigt bra stötskydd :-) tack så jättemycket för hjälpen, alltid bra att fråga här.

Upp till toppen
Annons: