Annons:
Etikettövrigt
Läst 827 ggr
taylor__lambert
2/21/15, 3:59 PM

Förstörd mobil för alltid?

(Är fortfarande en aning frustrerad och sur på mig själv så ursäkta mina ordval) Blir så sjukt j**la less på mig själv. Skulle sätta i simkort i min mammas mobil. Simkortet var Microsim så jag hade en adapter för det skulle ju vara vanlig storlek på j***ln.

Ja så sätter jag in den och då ska den där idiotiska microsimet hoppa iväg och adaptern åker in, och självklart ska den fastna. Nu kan inte jag alla idiotiska tekniska termer men iaf så fastnade den och då var det tre piggar som man synligt såg att den satt fast vid, jaha, så försökte jag trycka ned allihopa samtidigt för det ansåg jag var den enda vägen som skulle funka, bad mamma hjälpa mig att göra det men hon fattade ju inte ett skit av vad jag sa, och i min frustration så tar jag bara tag i adaptern och sliter ut den. Nu är 1½/3 av piggarna borta (en lossna och jg kan inte hitta den 1 har blivit ned tryckt och 1 sitter som den ska) och mobilen vägrar läsa av simkort, är mobilen förstörd för alltid nu? Eller går det att fixa själv? (Ska försöka hitta bild så man fattar vad jag menar men google vill inte hjälpa mig för tillfället)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Inkanyezi
2/21/15, 4:08 PM
#1

Jag fattar precis vad som hände, och det går inte att få den att läsa ett SIM-kort utan att den har de där kontakterna. Jag är ganska övertygad om att du inte kan fixa det själv, men kolla med något företag som jobbar med reparationer. Det kanske går att byta den skadade delen.

taylor__lambert
2/21/15, 4:17 PM
#2

#1 då får det vara 😕 Vill inte lämna in den på reparation då det är en mobil som inte riktigt används utan används om nuvarande mobil åker in på lagning. Det hade varit en sak om det liksom hade varit en mer viktig telefon, men den telefonen är typ inte värt något numera. Men tack fö hjälpen

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Inkanyezi
2/21/15, 4:31 PM
#3

Om du skulle få för dig att göra samma sak igen, dvs sätta i ett litet kort med adapter, så funkar det om man sätter tejp på baksidan innan man stoppar i kortet, och när man tar ut det måste man trycka ner den inre delen.

Men jag tror att du har lärt dig att det inte göra så…

taylor__lambert
2/21/15, 4:36 PM
#4

#3 jo men det är en sån som redan har tejp på sig (köpte sån där tre packs adapters; micro, nano och standard) så den ska ju liksom sätta sig fast, men näe den ville hoppa iväg

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: