Annons:
Etikettteknik
Läst 1481 ggr
[Jens]
2015-02-22 08:00

En 'teaser' som visar kommande Galaxy S6

Samsung har släppt en ’teaser’ för sin kommande Galaxy S6 och som antyder att den har en metalldesign och en böjd antireflexskärm.

"Tomorrow, metals will flow, beauty will be powerful, borders will disappear, reflections will be free, colors will live, the future will be the present."

När man tittar på videon så kan man se framsidan på Galaxy S6 där skärmen kröker sig till både vänster och höger.

Annons:
kissidor
2015-02-22 08:37
#1

Ja det kan hända att Samsung är på banan igen med s6 efter måttligt imponerande s5. Faktiskt en hel del som tyder på det - det här känns riktigt spännande 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-02-22 08:47
#2

Jag tror insidan blir dock det viktigaste ändå för jag kan inte se fördelen med att ha böjd skärm? Har sett lite bilder hur det ska tänkas bli och det är att 'knappar' finns i den böjda delen och hur känsligt är det då att komma åt dem? 

Jag tror dock att det är svårt att komma men något revolutionerande idag oavsett märke på telefon. Att t ex Apple slog igenom med storm med de senaste modellerna var ju bara för att det var större skärm. Touch-ID kom med tidigare version men ack så nödvändigt att ha. Operativsystemet blev en nyare version men det överraskade mig inte så mycket.

kissidor
2015-02-22 10:12
#3

ja men det finns indikationer på att insidan blir betydligt bättre också, och det var det jag syftade på 🙂. det handlar inte så mycket om nya funktioner som om optimering, och det är ju detta som varit samsungs akilleshäl enligt min mening - plasten bryr jag mig inte om (även om plåsterbaksidan på s5 var lite väl långt över gränsen för god smak 🤮).

beträffande böjd skärm har det tydliga fördelar i lg:s utförande på flex-serien iaf, hur samsung har gjort det med denna kan jag inte svara på. jag vet förresten inte om det faktiskt blir en böjd skärm, detta var den första gången jag hört detta antydas - däremot kommer det ju med mycket stor sannolikhet utöver vanliga s6 en edge-modell precis som det blev av note 4, fast det sägs att det ska vara dubbla edges på s6 edge. kanske det du också tänker på? den är jag också lite tveksam till nyttan av, men det ser ju coolt ut föralldel - men i praktiken kanske det bara stjäl skärmyta utan att man får nån särskild nytta tillbaka. jag skulle nog välja den vanliga varianten trots allt, även om nörden i mig reagerar ungefär som en skata som ser nåt blankt på såna här saker 😉.

en väsentligt bättre fingeravtrycksläsare än i s5 önskar väl alla, men jag vet inte vilka förutsättningar det finns för det så länge de inte byter system helt och hållet. apples lösning kommer de naturligtvis inte åt, men den huawei satte i ascend mate 7 lär ju ska vara minst lika bra - men jag har inte hört nåt om att samsung ska ha köpt den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: