Annons:
Etikettmjukvara
Läst 9165 ggr
[Lizzier_83]
2/22/15, 8:06 AM

Flytta widget på låsskärmen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag köpte nyligen, efter mycket om och men, en xperia Z3 compact och fick då med ett style cover. Det står att man ska kunna ställa in vad man vill ska hända när man öppnar och stänger locket, tex att man ska kunna se och svara på inkomna meddelanden utan att behöva öppna locket men jag kan inte hitta vart man ställer in det. Det viktigaste jag vill kunna se i det lilla fönstret är klockan men jag lyckas inte flytta ner den heller så den syns i fönstret. Klockan finns ju på låsskärmen men den sitter för högt upp och när jag försöker dra ner den åker den bara tillbaka till där den satt innan. Nån som vet hur man gör?

Annons:
kissidor
2/22/15, 8:43 AM
#1

Så det blev en z3 compact 🙂. Sambon har ju visserligen en sådan, men han har inte det där fodralet så jag kan inte leta eller experimentera mig fram till ett svar tyvärr. Men har du laddat ner de där speciella smart window-widgetarna som är de som ska funka med fodralet alltså?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2/22/15, 8:46 AM
#2

De kom inte upp automatiskt som det står att de ska men jag hittade en som hette style cover Windows som jag laddade ner men det enda som ändrades var egentligen bara färgen. Men om man bortser från skalet så ska man ändå kunna lägga widgetar dör man vill ha dem på låsskärmen men på min lur hoppar klockan bara tillbaka när jag drar ner den.

kissidor
2/22/15, 10:15 AM
#3

visst ska man kunna flytta sina widgetar hur man vill inom rutmönstret, det låter skumt lizzier. har du provat att ta bort klockwidgeten och sen försöka lägga tillbaks den precis där du vill ha den?

ansluter man fodralet med bluetooth eller hur funkar det? vad är det liksom som ska få den att börja ladda ner de där special-widgetarna och apparna men som den inte gjorde 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2/22/15, 11:00 AM
#4

Jo jag har försökt med att ta bort och lägga tillbaka men det går inte att få klockan någon annanstans än högst upp. På hemskärmen kan jag lägga widgetsen vart jag vill men inte låsskärmen. Jag vet inte alls hur det är tänkt att fungera med skalet, kanske får maila Sony och fråga. I bilden jag la in i trädstammen så står det lite om skalet och där står att man ska få en länk eller något första gången man använder det men det fick inte jag och jag hittar inte någonstans hur det är tänkt att man ska få igång funktionerna.

kissidor
2/22/15, 11:21 AM
#5

ja precis, det var bra att du la in den bilden - det var den jag läste i hur det skulle funka, annars hade jag inte haft en aning 🙂.

det kanske inte går att placera widgetar hur man vill på låsskärmen då, med sonys egen låsskärm iaf. förmodligen behöver du då ha just de här specialwidgetarna. jag försökte googla på hur man installerar skalet så man kan ladda ner dem men har tyvärr inte direkt hittat nåt - däremot en hel del som inte är så nöjda med det av olika anledningar, så det var ju tur att du fick med det gratis iaf. bla sägs det att det nallar en del batteri. men det slog mig iaf att det borde kanske vara nfc-aktiverat, hade du nfc påslaget på telefonen när du satte på skalet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2/22/15, 11:27 AM
#6

Haha du pratar med hon som inte kan något :) vad är nfc?

Annons:
[Lizzier_83]
2/22/15, 11:33 AM
#7

Jag hittade nfc i inställningar och det är aktiverat.

kissidor
2/22/15, 11:36 AM
#8

ok, då vete sjutton. du kan ju (om du orkar) kolla på den här youtubevideon som ska visa samma fodral fast till storebror z3, borde ju funka likadant - och se om det är nånting han gör som du inte gjort: https://www.youtube.com/watch?v=URKmf5l-K2g

hinner inte kolla själv om den ger nåt, måste iväg nu 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2/22/15, 11:38 AM
#9

Tack för all hjälp igen kissidor, tur att du finns på forumet :)

Ladydragon
2/22/15, 12:52 PM
#10

har själv en Sony mobil och nej det går inte att flytta runt widgets på låsskärmen utan dom sitter där dom sitter så att säga…tyvärr

Ladydragon
2/22/15, 12:57 PM
#11

hittade en bruksanvisning på nätet tyvärr endast på engelska men läs o följ den så kanske det löser problemet Länk

[Lizzier_83]
2/22/15, 1:03 PM
#12

10# men det ska liksom gå att ordna så att man kan se både inkomna meddelanden och klocka genom fönstret i skalet. Ska kika på länken.

[Lizzier_83]
2/22/15, 1:19 PM
#13

Det funkade. Länken beskrev precis hur man skulle göra och nu funkar allt precis som det ska!! Tusen tack ladydragon, du har gjort min dag 😃 😃

Annons:
Ladydragon
2/22/15, 7:51 PM
#14

#13 jättebra 🙂

kissidor
2/23/15, 6:16 AM
#15

bra jobbat ladydragon 👍, toppen att det funkar nu lizzier 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: