Annons:
Etikettteknik
Läst 2214 ggr
Valkyrija
2/27/15, 9:38 PM

Tappade Samsung S4:an i toan!

Hejsan!
Jag råkade tappa min mobil i toaletten och den klarade sig förvånansvärt bra men nu laddas inte batteriet. Den funkar en stund när laddaren är i och skärmen lyser upp som den gör när laddaren är i men batteriet laddas inte. Nu undrar jag om det är batteriet som pajat eller någonting i mobilen. Någon som vet?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
annia1
2/27/15, 10:44 PM
#1

Även om mobilen verkar funka så har du sannolikt fått in fukt/vatten i mobilen.
Inne på iphone så brukar dom rekommendera att lägga mobilen i en påse ris under en vecka så att den får torka. Riset drar till sig fukten. Sen hålla tummarna att det räcker med att mobilen får torka.

.

Valkyrija
2/28/15, 12:28 AM
#2

Hej! Tack för svaret! Jag la mobilen i ris i kanske 30 min. Den funkar fortfarande och går att ladda men ibland slutar den ladda, nästan som att det är glapp :/

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

annia1
2/28/15, 1:56 AM
#3

30 min är nog i minsta laget. Om du läser den här tråden inne på iphone (finns flera andra trådar där inne om samma sak, denna var den första som dök upp som träff när jag sökte på ris inne på iphone) så ska man helst låta mobilen ligga flera dagar.  När en mobil hamnat i vatten så behöver den torka ordentligt så att all elektronik får torka ordentligt. Så bästa är att lägga den i påse igen.

.

kissidor
2/28/15, 7:21 AM
#4

jag kan bara bekräfta det annia säger, jag har själv i min dar tappat hela tre telefoner i toaletten och en i en kaffemugg, så jag har en viss erfarenhet 😊.

bästa chansen man har att klara telefonen någorlunda är om man rycker batteriet blixtsnabbt när man fiskar upp telefonen - gjorde du det? sen är det som sagt uttorkning och tålamod som gäller, och det sämsta man kan göra då är att slå på  telefonen - då ökar man bara risken att den skadas ytterligare genom kortslutning. sen även om du skulle få den att fungera acceptabelt så får du räkna med att helt och hållet sig själv igen blir den förmodligen aldrig tyvärr 😕

lycka till iaf, håller tummarna för dig 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: