Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3898 ggr
Levijo
3/1/15, 7:12 PM

Missnöjd - byta?

Jag bytte idag in min gamla Iphone 5 till en Sony Xperia z3. Men är sjukt missnöjd med den telefonen, speciellt den värdelösa kameran (som jag använde(r) väldigt mycket i vanliga fall. Den får typ inga skarpa bilder och funktionerna känns överflödiga och onödiga när man inte ens får en skarp och bra bild på ett jäkla bord. 

Går det att byta in mobilen mot en ny? Den är ju lixom knappt använd, mindre än några timmar.

Annons:
Nelley
3/1/15, 7:17 PM
#1

Den mobilen har väl typ den bästa kameran på marknaden…?🤔

Levijo
3/1/15, 7:19 PM
#2

Det var det jag läst tidigare, men nu när jag faktiskt har kameran tycker jag den är skit jämfört med min gamla iphone som fick skarpa bilder även om det man fotade rörde sig. Här blir det suddigt även inget rör sig. Men slutartiden är jäkligt lång här så det är inte så konstigt

Levijo
3/1/15, 7:42 PM
#3

Men är det möjligt att byta? Någon som vet?

kissidor
3/1/15, 8:16 PM
#4

du måste berätta var du köpte den för att vi ska kunna tro nåt om den saken levijo.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Levijo
3/1/15, 8:26 PM
#5

Köpte den på Elgiganten? Vad är det ni ska tro?

kissidor
3/1/15, 9:00 PM
#6

eh 🤔? du frågade ju om det gick att byta den levijo så det är självfallet det jag menar att vi ska tro nånting om 🙂. och nu när jag vet att det var hos elgiganten så står det såhär på deras hemsida - det ser ju bra ut när man läser de första raderna men sen blir det sämre 😕: 

Öppet köp

Elgiganten lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig kvittot!

dvs tyvärr så verkar det inte som att du har rätt att lämna tillbaks den - men jag tycker du ska åka in ändå och fråga dem, de kanske väljer att vara snällare än vad villkoren säger att de måste vara.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Levijo
3/1/15, 9:00 PM
#7

Är det värt att sälja den? Tänkte att man kanske kan få tillräckligt för att iallafall köpa en ny av annat märke

kissidor
3/1/15, 9:05 PM
#8

tja folk säljer ju helt oanvända telefoner i parti och minut på blocket så det kan du förstås göra, men tråkigt nog kommer du förstås att förlora en hel del på affären.  men frågan är också om kameran ska vara sådär 🤔. det kan ju hända att det är nåt fel på den du har fått eftersom kameran annars anses vara bra. eller så är det med dig som med mig, jag är för ostadig på händerna och får jättesuddiga bilder med kameror som andra kan ta fantastiska bilder med 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Levijo
3/2/15, 6:15 AM
#9

Jag tror inte att det handlar om att jag är ostadig faktiskt, har testat stödja händerna mot bord och annat stabilt, men allting slätas ändå ut på nåt konstigt sätt. Svårt att förklara hur det blir utan att visa någon bild. 

Jag jämförde bilder med en kompis som har en likadan mobil, men hennes bilder blev jätteskarpa och fina, även i lågt ljus inomhus. Vi hade exakt samma inställningar

kissidor
3/2/15, 11:43 AM
#10

Fick du möjlighet att testa att själv ta bilder med hennes z3 levijo?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Levijo
3/2/15, 2:00 PM
#11

Nej, hon skickade bilderna via facebook, tog dem allteftersom vi skrev

kissidor
3/2/15, 2:42 PM
#12

ok, det hade ju varit bra om du hade möjlighet att testa ifall du också kan få bra bilder med hennes kamera - för isf kan det ju faktiskt vara nåt fel på din och då är det förstås bättre ju fortare du lämnar tillbaks den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Levijo
3/2/15, 2:58 PM
#13

Tyvärr bor hon flera timmar bort, men ska se om jag kanske kan åka tillbaka och prata med dem om problemet. För uppenbarligen ska kameran kunna ta bättre bilder

Annons:
kissidor
3/2/15, 3:28 PM
#14

ja det låter som en plan - håller tummarna för dig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: