Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1635 ggr
Sheena
3/29/15, 10:41 AM

Ny mob med bra batteri?

Tjo!

Har en samsung s3 som det måste va nått fel på, sitter ett nytt batteri i men ändå tar det slut JÄMT! 

Så, strunt i den, jag ska köpa en ny.. 

behöver då tips på relativt enkla smartphones med superbatteri och en vettig kamera i.  Vill att det ska gå att lyssna på musik och köra Runkeeper samtidigt i åtminstone 3 timmar. Vet inte om det är ett högt eller lågt ställt krav? Min telefon dog iaf efter 1tim o 45 igår.. :(

Tipsa på!! Helst inget i den dyrare kategorin..

Annons:
kissidor
3/29/15, 5:56 PM
#1

sonys telefoner på senare tid har gjort sig kända för riktigt bra batteritid. en sådan till väldigt plånboksvänligt pris är tex xperia e3: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2791583

sambon ryckte åt sig en sådan ur demoex utförsäljes-korgen för 600 spänn för att ha som reservtelefon när hans z3 compact var på verkstaden för att han hade använt den som ölöppnare och skärmen "konstigt nog" inte höll för det 🤦‍♂️. han tyckte iofs att e3:ans batteritid var dålig, men jag är rätt säker på att det är för att den som demoex har suttit på laddare hela tiden och fått batteriet mer eller mindre sönderladdat. den har fått nämligen utmärkta recensioner från alla håll och kanter för just batteritiden. däremot tyckte han annars att den var riktigt trevlig och sa att bortsatt från den dåliga batteritiden som hans ex hade så hade han egentligen inte behövt ha en bättre telefon. kameran är väl ingen höjdare däremot - och där är det ju så att du kan inte köpa en budgettelefon och få en bra kamera, för kameran är alltid det första de prutar på när de ska få ner priset.

sen är det nästan litegrann så att du har bättre chans att få bra batteritid med en budgettelefon - för de dyraste telefonerna har snabba processorer och högupplösta skärmar och det drar batteri! samtidigt ska de vara slimmade för att se bra ut så de kompenserar inte med att ha stora batterier heller. det finns ett par undantag i phabletklassen, men den tror jag du hade nämnt om den var ett alternativ 🙂.

om du ändå skulle gå upp i prisklass men ändå inte till det allra dyraste som finns så har ju den tidigare nämnda xperia z3 compact erkänt jättebra batteritid och en riktigt bra kamera: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787296

det som är viktigt att veta innan man köper den är att skärmen är ganska känslig och kan spricka ovanligt lätt även om man inte använder den som ölöppnare

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
3/29/15, 6:09 PM
#2

jo förresten, om du orkar så skulle du testa kunna fabriksåterställa din s3:a så länge, det kan hända att någon app buggar och snaskar mer batteri än den ska. även om du köper en ny alldeles snart så kan det ju ändå vara bra om den gamla kan fungera hjälpligt som reservtelefon vid ev behov Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sheena
3/29/15, 7:21 PM
#3

Tack för bra svar.. har fått z3 som tips på lite andra ställen också så det lutar nog åt en sån.  Alltid skönt o få samma rekommendation från flera håll. :) Ska dock kolla in e3 först o se om den kasnke kan räcka.. Min s3 måste det dock vara nått fel på.. den är nyligen återställd så.. blää!!

Upp till toppen
Annons: