Annons:
Etikettövrigt
Läst 1233 ggr
Lia
2015-03-31 00:05

Ny mobil

Jag tänkte byta upp mig från min gamla kloss nu när jag fått lite stålar. Så jag tänkte om ni hade tips! Jag har alltid haft Xperia och trivs mycket bra med det, och tänker inte byta. Först hade jag mini pro, den var jättebra och höll i tre år tills jag krossade den i marken, hehe. Jag vill alltså ha en prisvärd väldigt liten mobil under eller runt 2-3000. Jag hade sen en billig och värdelös tipo för under tusenlappen, så det gör jag inte om. Den var dessutom för stor för mina små händer. Alltså något som påminner om mini pro. Tyckte också om tangentbordet, men det var bara ett plus såklart. Dessutom hatar jag det här nya med att alla mobiler endast har ett fullständigt tangentbord, men det kanske bara finns det nu för tiden. Jag är jättedålig på att förklara, så om ni inte fattar länkar jag gärna :-)

Annons:
kissidor
2015-03-31 06:12
#1

ja det där med "endast ett fullständigt tangentbord" fattade jag inte julbli, så det får du gärna försöka utveckla lite 🙂.

du kommer inte att hitta det du söker, lika bra att få den saken utredd på en gång. alla de minsta telefonerna är bara skräp som din tipo. jag skulle rekommendera dig att försöka vänja dig vid sony xperia z1 compact: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767

det finns enorma fördelar med större skärmar också, men man får lära om litegrann helt enkelt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
2015-03-31 16:13
#2

Så här ser det ut nu för tiden när man skriver. http://i.cdn.turner.com/dr/hln/www/release/sites/default/files/2012/12/03/txt20.jpg Förut var det uppdelat i typ grupper. Inte enstaka bokstäver sådär. Jag byter hellre mot ett annat märke än att ta en så stor mobil. För mig är det som att bära runt på en platta, så då kan jag lika gärna köpa en sån. Jag kan inte bära runt på en så stor mobil för jag tappar dem bara och får ont i händerna. Vet du något annat BRA märke (alltså inte samsung!) som säljer mindre telefoner som fungerar som de ska? :-)

kissidor
2015-03-31 19:25
#3

jag vet inte om du menar att du vill skriva med t9 istället, som man gjorde på knapptelefons-tiden 🙂? det finns kanske en app för det om det nu är det du menar.

"en så stor mobil" 😃, ursäkta men jag måste fnissa lite när du säger så om compacten, inget illa ment 🙂. men det är tyvärr precis som jag skrev, du kommer inte att hitta det du söker för det finns inte - en ny telefon som är bra samtidigt som den är så liten som du vill - inte av något märke. det bästa jag kan föreslå då är väl en  äldre iPhone, de brukar sälja dem som "refurbished" eller preowned - dvs begagnade men upprustade antar jag. men det är fortfarande osäkert om du kan få en med vettigt lagringsutrymme under ditt maxpris.

oj, jag tänkte fråga var din smärtgräns gick, om tex 4" var ok - men läste ditt första inlägg igen och såg då att du skrev att även tipon med 3,2" skärm var för stor för dig. ja då är jag ledsen men då finns det helt enkelt ingenting 😕- inte ens "skräp" utan verkligen bokstavligen inte ett dugg. om du vill ha en smartphone i fortsättningen är du nog illa tvungen att börja använda den med bägge händerna. vissa enklare saker klarar även vi med små tassar lätt med tummen på samma hand som man håller telefonen i även på en 5-tummare, och vissa andra får man helt enkelt låta bli att göra när man bara har ena handen ledig. men är det viktigare för dig att telefonen är så liten och om det i värsta fall räcker att du kan ringa och messa så kanske du helt enkelt ska stå över en smartphone helt och hållet, för små knapptelefoner finns ju dock fortfarande några stycken och då får du ju ditt t9 också 🙂(om det nu var det du menade att du ville ha alltså)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
2015-03-31 19:40
#4

#3 Ja, iPhone vill jag verkligen inte ha 😛 Jag antar ju att jag måste nöja mig med en mobil som för mig är jättestor, men det är lite synd. För Mini Pro var såååå bra 😕 Ja, trodde inte det hette T9 bara x) Men ja, jag måste ha smartphone nu känner jag, eftersom det är svårt att vara fast i Malmö utan reseplanerare :/ Plus att det ju är bra att kunna föra över pengar mellan sina konton på ett snabbt och effektivt sätt. Tack för dina svar 🙂

Ladydragon
2015-04-01 13:15
#5

ett alternativ kanske kan vara att använda en pekskärms penna har ingen aning om dom heter så egentligen….men jag kan tycka det är ett bra alternativ emellanåt speciellt när händerna gör ont och att skriva går oxå lite lättare med penna

Upp till toppen
Annons: