Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1144 ggr
Cindy S
3/31/15, 1:13 AM

Budgetalternativ till Note 3 kameran?

Jag hade förut en Samsung Galaxy Note 3, den gick sönder, jag skaffade en Xpera  Ultra istället men fy vad kameran är dålig. Skärpan, ljuset, videon, allt!

Men jag använde inte Note 3s lyxiga funktioner, så det jag vill ha i en ny telefon är egentligen en lika bra kamera för en mindre prislapp.

Någon ni kan rekommendera? Android, helst Samsung, med kamera som inte får mig att himla med ögonen?

Och ifall någon vet, vad är det för funktion/egenskap på kamerar som gör att de tar bra ljus inomhus i dåligt ljus/lampljus? Jag tyckte Note 3 var bra på det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Carrosh
3/31/15, 1:51 AM
#1

Du har inte funderat över att skaffa en digitalkamera vid sidan av? Du får en med bättre kvalitet än mobilkamera för en rätt billig peng, och jag hörde en fågel viska om att Nikon börjat med WiFi även i sina billigare modeller (de som kostar runt tusenlappen).

I de billigare modellerna har du ju tyvärr inte så mycket manuell kontroll, men det har du ju å andra sidan inte heller i en mobiltelefon heller.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cindy S
3/31/15, 5:14 AM
#2

Det är möjligheten att kunna posta bilder på facebook(här är jag, jelaous, lolz-bilder) ögonblickligen som jag är beroende av. Sedan har jag segt internet på telefonen, så att föra över skulle ta sin tid.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

kissidor
3/31/15, 6:02 AM
#3

önskar du hade frågat för en vecka sen cindy, då hade du kunnat få den ytterligare en femhundring billigare, men den är fortfarande enormt prisvärd: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=mate7&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_content=mate7&utm_campaign=prisjakt_se det kan hända att detta inte är tillräckligt budget, men du kan aldrig få en bra kamera i en budgettelefon, det är det första de prutar på. de har den i och för sig en femhundring billigare på elfynd, då är det skadad förpackning, men telefonen i sig är oanvänd och man får 1 års garanti: http://www.elfynd.se/kategori/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/huawei-ascend-mate-7-smartphone-svart men z ultra som annars vad jag förstår är väldigt uppskattad av de som gillar STORA telefoner är väl bland det sämsta tänkbara med tanke på kameran - den har väl inte ens blixt? kan du tänka dig att gå ner lite i storlek så säljer tele2 xperia z2 för 2995, jag är inte helt hundra men jag har fattat det som att deras telefoner INTE är låsta och du kan välja att köpa telefonen som den är, med ett abonnemang visserligen men ett utan fast månadsavgift. men det är möjligt att det är nån uppläggningsavgift på några hundra. annars kan du få den också för ca 3,5 tkr i flera andra butiker

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cindy S
3/31/15, 2:03 PM
#4

Tack, jag ska kolla in de telefonerna. Ingen flash här inte. Tråkig kamera, men underbar att surfa på. Jag frågade samsung som rekommenderade Galaxy A3 eller A5, men förutom kameran var den likvärdig Ultra Z. Jag kan kolla in Z2 och jämföra. Men att köpa en digitalkamera kanske vore bäst. Pappa och mamma fyller år snart, och pappa kanske inte får många födelsedagar till. Vore kul med en bra kamera.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: