Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1163 ggr
ChrisO
4/10/15, 10:47 PM

samsung s4 mini batteritid?

har en fråga ang batteritiden. min mobil har dragit nästan 25-27% batteri på ca 3 tim utan att jag knappt har använt mobilen. och stängt av alla program som körs i bakgrunden. medans en kompis har en samsung s5 som vi spela musik i från och användes inte nått utöver de. på samma tid hade hans dragit 17%?! kan de vara nått fel på mitt batteri eller nått?

Annons:
tötenöten
4/12/15, 1:57 AM
#1

Använder man telefonen medan man laddar den eller om man inte laddar den fullt så tär man på batteritiden, så jo det kan vara fel på batteriet

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

kissidor
4/12/15, 11:12 AM
#2

det kan absolut ha blivit fel på batteriet, några batcher av samsungbatterier har haft problem med svällning. du kan plocka ut batteriet och lägga det på en plan yta och se om det ligger helt stumt eller om det vaggar lite så ser du om det är det som har hänt.

du kan också ha fått en bugg i din s4 mini efter antingen en ny appinstallation eller en uppdatering, så att någon app håller telefonen vaken. om du går in på batteristatistiken och kollar vad det är som ligger högst i förbrukning och det är android system eller android os så är det klart misstänkt. klicka sen på grafen och se om blipparna för när skärmen varit på och telefonen varit vaken stämmer överens. har telefonen varit vaken mycket mer än vad skärmen varit på så är det definitivt något lurt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: