Annons:
Etikettrykten
Läst 4802 ggr
BumbiBjörnen99
4/23/15, 10:48 PM

Hitta min IP adress? Orolig!!!

Hej visste inte vilket forum jag skulle vända mig till men blev så orolig för jag snackade med en obehaglig person på kik, och sen utnyttjar personen mig och skriver att han har min IP adress och har kunna fått det genom kik? GÅR DET ATT FÅ MIN IP ADRESS GENOM KIK PÅ MOBILEN?? Snälla är jätte tacksam för svar

Annons:
Razzora
4/27/15, 4:06 PM
#1

Det är säkert möjligt att få fram det men inte särskilt troligt. Men vad jag har läst mig fram till om kik så är det väldigt många som har fått samma sorts hot. Många har då avslutat sina kik konton pga av detta. Nu använder jag själva inte kik, men du kanske ska spärra personen du pratade med så slipper du få flera sådana mess.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

horribleatnames
5/4/15, 2:50 PM
#2

Jag hade blockat personen ifråga och om denne återkommer under ett nytt användarnamn så hade jag fortsatt blocka. Till slut tröttnar dom som håller på så. Säj även till nån annan person vad som händer så vet dom om detta och kanske kan hjälpa dej hantera situationen. Vad gäller ip adressen så kan jag inte säja så mycket.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

cookies
5/16/15, 10:35 PM
#3

Även om personen nu har fått din IP adress så kan personen inte spåra dig till närmare än en stad (såvida människan inte hackade sig in i databasen hos din internetleverantör). Bry dig inte om det. Men blocka kanske som ovan sa.

Upp till toppen
Annons: