Annons:
Etikettövrigt
Läst 1637 ggr
Hiro
2015-05-03 23:35

Mobiljakt, tips önskas

Nu är jag på mobiljakt och hoppas att ni kloka människor här kan leda mig i rätt riktning!

Lite bakgrund kommer här, min första smartphone var en HTC Desire S och den jag har nu är en HTS ONE S, jättenöjd med båda mobilerna och den jag nu har en fantastisk kamera och surfingen går snabbt till 80% men nu börjar den bli aningen gammal, fyller två år i november och funkar inte lika bra som förr. Tappade den även i kanten på en keramikskål så att ljudvolyms knappen blev intryckt av metallen så den knappen är nu obrukbar. Även skärmen på väg lös efter aningen många fall i golvet.

Jag har några krav/önskemål på kommande mobilen och det är följande;

• Bra batteri

• Kunna använda sig av 4G nätet

• Bra kamera, skarpa bilder, ta bilder under filmning samt seriefotografering

• Ha en blixt

• Ha bluetooth 

• Snabb surfing

• Snabb att öppna appar, meddelanden osv

• Generellt tålig utan att vara klumpig, jag är inte förtjust i något skal eller någon ficka jag sett så jag räknar inte med att jag kommer använda något sådant även om det återstår att se.

• Hyfsat köldtålig, jag bor där -25 inte är en stor grejj så mobilen får inte dö vid -10

De märken jag främst har fått upp ögonen för är HTC, Samsung och Sony och jag är inte intresserad av att köpa en IPhone av olika skäl så ingen idé att tipsa om deras mobiler, annars är alla tips varmt välkomna! :)

Annons:
Hiro
2015-05-03 23:45
#1

Jag kan lägga till att jag bara blickat över HTC One (M9) samt Samsung Galaxy S6

Hanna
2015-05-03 23:59
#2

Har själv en Samsung Alpha jag är nöjd med. Inte alls lika stor och klumpig som många mobiler idag och har även en skyddande ram. Tycker batteritiden är bra, men beror ju på vad man använder mobilen till och tycker är lång tid för ett batteri. Har ingen koll på köldtålighet, men du kan ju kika på den om inte annat. 🙂

Tillägg: En fördel (vet inte hur många mobiler som har så) är att man kan ha ficklampan igång medan man filmar/fotograferar. Inte lika störande som en blixt och har även hjälpt ett par gånger när man filmat.

En nackdel må vara att du inte kan ha något minneskort i, men jag har klarat mig utan.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

flisan708
2015-05-04 07:30
#3

#0 Om jag vore dig skulle jag kika på en jämförelse sajt typ pricerunner. Där kan du kolla på de mobiler du är intresserad av bredvid varandra och jämföra. Den telefon jag kan tipsa som om är Sony Xperia compact z3. Tålig, bra kamera, bra musikspelare, lätt att navigera, lagom storlek. Den har givetvis 4G.

Hiro
2015-05-04 07:44
#4

#2 Tack för tipset, ska kolla vidare :)
#3 Tack men jag vill ha tips på fler modeller för det kan finnas någon bättre än bara de som jag sett som hastigast :)

Tillägg; mobilen får gärna vara av en ganska ny design så den hänger med i appar och dylikt

flisan708
2015-05-04 08:30
#5

Har du sett den nya Nokia Microsoft lumia?

Hiro
2015-05-04 08:42
#6

#5 Jag känner en som har en Lumia och Windows 8 på mobil är inte min grejj :/

Annons:
Hiro
2015-05-04 09:11
#7

Samsungen verkar betydligt bättre en HTC men den har ingen minneskortläsare, vad har man då? behöver man minneskortläsare?

Hiro
2015-05-04 09:19
#8

Insåg just att min nuvarande inte har minneskortläsare, tänkte att det var SIM kortet… Men Samsungen verkade bättre på de flesta pungter men, vad har det för betydelse att den inte har DLNA, jag läste om det här men i vardagen, vad har det för betydelse?

kissidor
2015-05-04 13:16
#9

z3 compact är ett bra tips, bortsett från att skärmen på den spricker liiiite lättare än på de flesta mobiler. men ett skydd av härdat glas på både skärmen och baksidan så har man garderat sig hyfsat 🙂. den har en enastående batteritid och är allmänt riktigt snabb och bra på det mesta, samt är ju vattentät. tål du och uppskattar en större skärm så finns ju "vanliga" z3 också, samt att z4 kommer typ i juni. i maj/juni släpps även lg g4 som också kommer att vara en bra lur med en vad det verkar på preliminära rapporter utmärkt kamera. men batteritid är det för tidigt att veta nåt om.

htc m9 är sannolikt en helt grym telefon vars största "fel" är att den inte är tillräckligt nydanande jämfört med m8 eller kanske ens m7, men den som inte kommer från någon av de telefonerna behöver ju inte låta det hindra sig 🙂. sen fick den ju inte mycket av rampljuset heller när samsung nu fick till en sån värsting i år med s6:orna, hade samsung gjort en lika slät figur som förra året med s5 så hade ju m9 sett bättre ut.

på papperet får m9 rätt mycket pisk av s6, men jag tycker nästan det lyst fram genom raderna ändå i recensionerna att i det dagliga användandet är det kanske trots allt även i år htc:n man kommer att uppleva som den med det bästa flytet - htc är oerhört skickliga på att optimera sin mjukvara. den lär även ska ha märkbart bättre batteritid än s6 enl de flesta recensionerna jag sett. men kameran fick ju inga större ovationer, men dock antas den väl av de flesta kunna bli bättre med planerade mjukvaruuppdateringar.

med s6 är det ju lika som med z3 compact, man får sätta på härdat glas både fram och bak om man inte vill ha skal. skärmen och kameran lär ju ska överträffa i stort sett allt annat, och även i övrigt så är den nog för det mesta oerhört rapp, med nåt enstaka samsung-hackande nån gång. det är också fullt möjligt att det sista lilla hackandet försvinner om man byter launcher, det brukar de ju inte göra i recensionerna utan de testar ju telefonerna precis som de är out of the box.

fingeravtrycksläsaren är väl en sån sak som man inte saknar innan man haft det men aldrig vill vara utan igen när man provat. att den inte tar SD-kort är jag en av de få som inte ser nån nackdel i, det är ändå rätt begränsat vad som går att lagra på ett SD-kort och intern lagring är betydligt snabbare. men man måste ju se till att köpa rätt storlek på en gång, har man idag tex 16GB internt och ett 32GB kort som är fullt med bilder, musik eller nåt så måste man ju välja 64GB-modellen åtminstone.

s6:s stora akilleshäl tycks helt klart vara batteritiden, så använder man den väldigt mycket och inte kommer åt att ladda alls under dan så kan det kanske bli besvärande ibland. att den har stöd för turboladdning är ju bra, men en klen tröst för den som inte kommer åt att ladda alls!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-04 14:08
#10

#9 Tack för det utförliga skrivandet! De jag nämnde är bara de jag hunnit läsa som tvärast om och det är inte så att dem jag endast jämför med. Vatten och damtäthet är ingenting som behöver prioriteras för mig även om det hade varit ett plus men jag är en sådan människa som tycker det är jobbigt med de där "locken".

Angående batteriet så vill jag att det ska klara sig från sju på morgonen till sju på kvällen på strömsparläge och lägsta ljus nivå, med full styrka så vill jag kunna räkna med ungefär sex timmar skulle jag tro…

Jag har smått mobil "panik" då volymknappen är så pass krossad och viktig haha.

Men om du skulle ge mig ett tips med mina ovanstående önskemål, du verkar vara insatt i mobilernas värld :)

Hiro
2015-05-04 14:10
#11

Jag har i nuläget en HTC One S som sagt och jag vill ha en bättre mobilen och det är mitt "mål"… Jag har inget simkort och tömmer mobilen närmast varje dag på bilder/videor så jag behöver inget minneskort i dagsläget åtminstone.

Något jag skulle uppskatta mycket var den trådlösa laddningen, låter otroligt härligt att slippa kabeln

kissidor
2015-05-04 16:26
#12

ja om det är bråttom kan vi ju skippa de där som kommer om ett par månader och som vi dessutom ändå inte säkert vet hur bra de är 🙂. LG:s flaggskepp från förra året är inte så pjåkig, LG G3 - och den har trådlös laddning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661802

men rekommendationen för sony xperia z3: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787631 eller z3 compact: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787296 kvarstår, de har ju väldigt pilligt ordnat med de där luckorna då, men det finns trådlösa laddningsdockor för magnetkontakt att köpa till dem. kan vara kinkigt att få det att funka med skal på, men det vill du ju ändå inte ha. de har utmärkt snabbhet och flyt, framtidssäker hårdvara, kameror som de flesta tycker är riktigt bra även om de inte är de allra bästa på marknaden, och som sagt utmärkt batteritid. återigen så är det som stämmer sämst med din lista med dem att de har förhållandevis känsligt glas både bak och fram. om jag hade en skulle jag använda skärmskydd av härdat glas och antingen samma på baksidan också eller ett skin.

htc m8 hade jag förra året och tyckte det var en helt underbar telefon med ett härligt flyt. hyfsat tålig också, spräckte faktiskt aldrig skärmen på den trots många tapp, klumpig som jag är. tror den sitter infäst på ett annat sätt så den inte spricker lika lätt vid indirekta smällar. fick lite skav runt kanterna och nån liten buckla i metallen, men hellre det än spräckt skärm ju!

batteritiden var trots ett på papperet klent batteri riktigt skaplig, så det var ju bara kameran som inte höll måttet på den då - men där kanske m9 är tillräckligt bra även om den inte når upp till s6? den var strilsäker så den tål en regnskvätt iaf, och det kan ju vara bra - tror det är samma med m9.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-04 23:16
#13

#12 Hm okej, jag ska kolla vidare på dem även om jag haha inte är så förtjust i de där luckorna, jag vet inte varför men jag är lite sne till Sony då en släkting till mig haft tre riktigt usla sony mobiler på raken, alla var då av senaste modell. Dålig kamera, långsamma, knaster i högtalaren osv. LG är det ett bra mobilmärke generellt sett? Har ingen i mitt "kontaktnät" som äger en LG så  jag vet inte så mycket om dem…
Du tror inte att någon HTC eller Samsung kan passa? De känns mest "nära" hjärtat om jag uttrycker mig så. Batterikapaciteten på min nuvarande är 1650mAh (vad de siffrorna nu står för) då den var nyare var det inga problem men det är de sista veckorna/månaderna jag har känt att batteriet liksom inte räckt till riktigt

Annons:
kissidor
2015-05-05 06:40
#14

aha, då förstår jag - du har en liten antigrej mot sony. vad synd, jag är ganska impad av sambons z3 compact faktiskt och själv är han supernöjd, liksom våra andra släktingar med de lite tidigare modellerna z1 och z1 compact. just snabbheten och flytet är ju det första man reagerar på att det verkligen rullar på riktigt bra. vet du vilka xperior din släkting hade? de har ju rätt många modeller och alla är väl inte bra förstås. 

tänkte även att det kanske kunde vara ett lite behagligare format för dig när du kommer från en htc one s, telefonerna har ju växt på sig en del sen den kom. de flesta kan ju vänja sig vid en större skärm och uppskatta fördelarna med den, men det kan vara svårt att göra ett alltför stort hopp mellan skämstorlekar i ett enda steg.

men jo jag har ju sagt att jag tror att både s6 och m9 är helt grymma, men jag får bara inte s6 att passa in särskilt bra på dina önskemål om tålighet och bra batteritid. men som sagt, har du möjlighet att stödladda en stund på dagarna så är ju inte det nåt problem 🙂. s6 utklassar nästan m9 på papperet, men som användarupplevelse skulle jag nästan tro att m9 kan vara något vassare. båda två kommer förstås att kännas helt fantastiska jämfört med din one s.

vad beträffar batterikapacitet så kan du inte dra några slutsatser av hur många mAh det står att batteriet har. de 1650 i din one s skulle inte räcka långt i dagens värstingar, snabbhet och fina skärmar kostar i batteritid. å andra sidan har batteritekniken och mjukvarans optimering av batteritiden utvecklats en hel del också, men tyvärr har tillverkarna bara utnyttjat en del av det till att förbättra batteritiden och resten till att kunna göra tunnare telefoner.

LG har betydligt mera cred idag än när du köpte din one s. både g2 och g3 blev och är fortfarande väldigt populära telefoner samt har fått en hel del priser och utmärkelser. 

samsung galaxy alpha som Hanna tipsar om i #2 är nog inget dåligt val, har nästan bara hört positivt om den. lite nättare i formatet den med och med förvånande hyfsad batteritid enligt de allra flesta, och snabb

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-05 08:10
#15

Jag ska kolla vidare på z3, z3 compact, m9, s6 och alpha och läsa lite sedan återkommer jag men frågor haha. Men tack så jättemycket för all hjälp! :)

Hiro
2015-05-05 09:08
#16

Min släkting har en  Sony Xperia Z1 Compact D5503 och tja, sprakande ljud, dålig kamera osv så den är väldigt avskräckande :o

Hiro
2015-05-05 13:30
#17

Jag har pratat med en vän som har en Samsung Galaxy s5 och hon tyckte inte heller att Sony var så vidare bra, både hon och jag gillar HTC och Samsung bättre än anda märken… Jag har svårt att se mig med en Sony med allt dåligt jag upplevt med bland annat Xperian.  Alphan hade sämst mAh av alla mobiler så då går den väl bort då batteritiden är främsta anledningen till att jag tvekar på en Samsung s6.

Kvar är då främst Samsung Glaxy s6 och HTC One M9 haha de två jag tittade på först, förkärlek kanske.

Mina tankar om de tvår är;
1. Priset är någorlunda likadant på de båda.
2. Något som höjer s6 är den trådlösa laddningen som jag tror att jag skulle använda jättemycket. M9 har inte stöd för trådlös laddning heller så det är helt uteslutet där.
3.  Samsung har OLED (AMOLED) bilskrämsteknik och M9 har LCD, vad är skillnaden? vilken är bäst?
4. Pixeltätheten, s6 har 577 och M9 har 411, då är väl s6 bättre?
5. Optisk bildstabilisering, vad innebär det? s6 har det men inte M9
6. s6 har BeiDou och inte M9, vad innebär det?
7. Inbyggd SIP-stack har M9 men inte 6, vad innebär det?
8. DLNA certifierad är endast M9 inte s6, vad innebär det?
9. M9 har minneskortläsare och inte s6 men då jag inte tidigare haft ett behov av ett minneskort så spelar det ingen större roll
10. S6 har 6.1 GHz processorhastighet och M9 har 6.0 så en liten skillnad där.
11.  S6 har grafikproceccortypen ARM Mail-T760 MP8 och M9 har Andreno 430, vad har det för betydelse?
12. Batterikapaciteten, s6 har 2550 mAh och m9 har 2840 mAh. Är det stor jättebytande skillnad?
13. M9 har 20.7 megapixlar och s6 har "endast" 16, är kameran bra ändå?

kissidor
2015-05-05 15:32
#18

såg du att jag skrev i #14 att du inte kan bedöma batteritiden från batteriets kapacitet i mAh? alphan har jämfört med många samtida telefoner mindre skärm med lägre upplösning, därför har den som jag skrev "förvånande hyfsad batteritid"

1. ja det är det 🙂

2. håller med, jag har trådlös laddning på min telefon och det är smidigt (går dock långsammare att ladda på detta sätt, bara så man vet)

3. en ren smaksak - själv har jag alltid älskat amoled-skärmarna för deras djupa svärta och därmed kontrast, samt deras rika mättade färger. men jag måste säga att skärmen i min htc m8 iaf var fantastiskt fin. enda gången jag tyckte nåt annat var när jag först la in min vanliga bakgrundsbild med mycket svart i och så la den bredvid min samsung galaxy note 3, då blev jag lite ledsen i ögat. men det är bara just det där svarta som jag verkligen föredrar på amoled, annars tycker jag de bästa LCD-skärmarna är lika fina. det finns dock vissa kända problem med amoled-tekniken och det mest kända är väl inbränning. det varierar hur mcyket otur folk har med det, men även skulle jag tro en hel del hur känslig man är för att upptäcka det.

4. mja, jag skulle säga att s6 i mina ögon tappar poäng på det valet för de flestas vidkommande. den är onödigt högupplöst för en 5"-skärm och det drar bara processorkraft och batteri, htc har gjort ett förståndigt val där tycker jag

5. har du skakiga händer är det lättare att ta bra kort med OIS, jag har många gånger önskat att jag hade det

6. det kan förbättra gps-noggrannheten ytterligare - beidou är det kinesiska navigationssatellitsystemet precis som glonass är det ryska, det blir alltså fler satelliter som den kan ta hjälp av för positioneringen. vet dock inte hur mycket skillnad det ger.

7. vet ej 🤪

8. vet ej 🤦‍♂️

9. intern lagring är snabbare och allt kan ändå inte lagras på SD-kort, fördel s6 i mina ögon även om jag är i minoritet med att tycka så. man får se till att man väljer rätt storlek av lagringsutrymme bara, precis som iPhoneköparna fått göra i alla år.

10. tja processorerna är på papperet ganska likvärdiga, och riktiga monster båda två. tyvärr så har qualcomms snapdragon 810 som sitter i m9 kända överhettningsproblem, vilket htc då åtgärdat genom att se till att dess hastighet stryps innan detta händer, och därmed blir den alltså inte så snabb ändå. det är dock osannolikt att man vid normalanvändning märker av detta, det är nog om man spelar krävande spel och så som det kan bli märkbart.

11. jag tror de är tämligen likvärdiga, har för mig jag läst att den ena är något vassare men törs inte gissa på vilken det var. här skulle s6 höga skärmupplösning göra det svårare för gpu:n att orka med även om den från början var starkare, men jag har inte sett nåt som tyder på annat än att bägge dessa orkar med allt man kastar på dem.

12. som sagt, som jag skrev i #14 - det går absolut inte att bedöma batteritiden enbart utifrån batteriets kapacitet. resten av hårdvaran (som tex skärmen) och inte minst mjukvaran har mycket stor betydelse. men bortsett från det så som jag skrivit flera gånger så verkar ju s6 ha rätt risig batteritid och m9 mer ok

13. upplösning är inte allt, och speciellt inte när båda har sådär hög upplösning. htc m8:s ultrapixlar som bara var 4M imponerade väl aldrig på nån, men mellan 16 och 20,7 kan du helt ignorera den siffran anser jag, det är helt andra saker som avgör hur "bra" kameran är och alla verkar helt eniga om att s6 kamera är helt sjukt bra för en mobilkamera, både i ljusa och mörka situationer, och inte minst är den väldigt snabb vilket jag personligen tycker är jätteviktigt.

14. mjukvaran nämner du inte, vilket iofs är förståeligt eftersom den är svårare att jämföra konkret. men mjukvara är lika viktigt som hårdvara, och du kan räkna med att htc är vinnaren där.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-05 18:17
#19

#18  Jag missade vad du skrev om batteriet tidigare förlåt :/
10. Har alla HTC mobiler detta problem för både den jag har nu och min Desire S blir jättevarma om jag spelar spel

Tack för alla svar, det är så otroligt svårt att välja… Jag är ju bekant med HTCs koncept och de två jag har är otroligt bra men samtidigt tja… 

Jag har en tendens att kolla på videos då jag ska gämföra saker,
denna video fick HTC att verka som en riktigt bra mobil - kameran och visade en vitkigt sak och det är att kunna designa om mobilen som man själv vill ha den vilket är en viktigt detalj för mig. https://www.youtube.com/watch?v=z5tqAaXkRv8

Men denna video https://www.youtube.com/watch?v=NT8eawuj3U8 krossade i princip  HTC totalt 

Jag har även tittat på denna: https://www.youtube.com/watch?v=0PNa3ZquRf0

Just nu känns det som att
Htc har främst minus på kameran
Samsung har främst minus på batteriet och att den inte går att göra om så mycket

Men, jag läste på min One och den har inte bilidstabiliseringsgrejjen och jag har lärt mig ta bilder med den, riktigt fina så tja. Det kanske inte gör så mycket gämfört med att batteriet är dåligt men å andra sidan använder jag inte mobilen hela dygnet runt

Hiro
2015-05-05 18:39
#20

Jag är så splittrad, s6 känns som ett bättre alternativ trots att jag verkligen älskar HTC men jag är så rädd för batteriet…
Att kunna ändra färger och design har otroligt stort värde för mig så är det begränsat med temas som jag såg i en video så är det väldigt nedsättande

Annons:
kissidor
2015-05-05 19:10
#21

se det från den ljusa sidan, det kan i princip inte bli fel för båda är sjukt bra 😃.

nej det där med att de blir varma när man spelar tex eller nåt annat riktigt processorkrävande är i sig helt normalt och gäller i princip alla telefoner. men problemen kan vara större i vissa modeller och det kan bero på olika orsaker. just den här nyaste processorn sd 810 som tyärr då många av de stora tillverkarna redan hade spikat skulle sitta i deras värstingar, den har inte blivit riktigt som den skulle och överhettas lite väl lätt. där hade ju samsung också fördel av att de kunde använda ett eget alternativ

jag är också sådär som du att jag vill läsa på ordentligt när jag ska köpa nåt 🙂. jag är mindre förtjust i videos dock, läser hellre textrecensioner för de är lättare att läsa i den takt man vill och fokusera på de bitar som intresserar en. fördelen med videos då å andra sidan är ju att man med egna ögon kan få se hur telefonen uppför sig.

nu försöker jag väl hålla mig informerad om mobiltelefoner i största allmänhet iofs, för jag tycker det är roligt - men just m9 och s6 har jag faktiskt läst in mig på lite extra. jag tänkte mig nämligen själv ursprungligen att jag skulle byta upp mig från htc m8 till m9, för jag var så sjukt nöjd med m8 - men jag är så road av att ha bra teknikprylar att jag unnar mig faktiskt en ny telefon varje år 😊. men sen när jag såg hur lite det skilde mellan m8 och m9 så kändes det inte så roligt att lägga de pengarna, då vill man ha mer känsla av nytt 🙂.

när sen s6 presenterades till stående ovationer senare samma dag så kändes det inte som nåt att fundera på, jag förbokade den direkt. men sen kom den inte till releasedagen i den färg och med den lagring jag ville ha (tror knappt det kommit än), och jag hann gå och mer eller mindre impulsköpa en nexus 6 som jag tänkte att jag skulle ha som nåt slags extratelefon eller använda som jobbtelefon eller nåt - men så förälskade jag mig i den medans jag väntade på s6 och vande mig till och med vid storleken, och när jag sen såg s6 i verkligheten så tänkte jag "näääää, vad liten den är, den vill jag inte ha" 😃

jag älskar som sagt min nexus 6 och jag är mycket kräsen - men jag bryr mig inte om att rekommendera den sådär allmänt, man måste ju vilja ha en stor telefon 😉. här ser du förresten en storlekjämförelse mellan din one s, s6 och min nexus 6 - ifall du inte har sett den: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?htc-one-s&samsung-galaxy-s6&motorola-nexus-6

hursomhelst så har jag alltså själv haft långtgående planer på både m9 och s6, så det är därför jag kollat upp dem ganska noga själv🙂

men har du varit och tittat på dem irl än? annars kanske det löser sig när du gör det, att då kanske du känner direkt vilken du vill ha 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-05 19:39
#22

Haha skillnaden var ju enorm 😮 jag är ingen sorleksgalning, nog är det skönt att ha en större skärm men jag vill att den ska passa bra i handen och rymmas bra i fickan ;) Som det ser ut nu lutar det mot en HTC haha, kameran må då så vara då jag har en system som jag tar med ut på "händelser" utan det är främst vardagsbilder som ska tas så tja… Jag är väldigt fast i märken som har visat sig bra så detta är väl ingen större förvåning egentligen haha. Problemet med att se dem irl är att jag har aningen för bråttom för mitt eget bästa denna gång och tja. Men vi får se, min kille skulle gå med mig och köpa sig en ny telefon om någon vecka så då får jag väl hoppas att de har dessa två i butiken så jag får kolla cx
Men som det ser ut nu så lutar det mot en HTC,  glaset drar ned en del från samsungen då min nuvarande mobil flitigt bärs av min hund då jag ber henne hämta den åt mig och glas känns inte så roligt. Men nu har jag planerat att pröva ha skal även om jag inte är något större fan av det men både denna och Desiren har fått en hel del styk, dock har jag haft ett rejält skydd på skärmen för ca 400kr som har skyddat en hel del så mobil, skal och skydd ska inhandlas… Men hm, jag tycker känslan är så "skön" med fingret mot glaset i stället för skyddet som ger en mer gummi känsla… Om jag köper ett skal med lock så borde väl skärmen vara väl syddad utan plasten eller tänker jag fel?

kissidor
2015-05-05 20:59
#23

haha, jo jag förstår det och det är därför det aldrig föll mig in att rekommendera den till dig trots att jag tycker den är underbar 😃. jag försökte själv vänja mig vid note 2 för två år sen, men då var det för tidigt och jag klarade det inte trots att jag tyckte det var en kanonlur på många sätt 🙂. men nu hade jag ruvat på det ett tag så nu gick det.

önskar det gick att lära våra katter att hämta våra mobiler 😃

ja och det är därför jag har tjatat i flera inlägg om skärmskydd (och ev baksidesskydd) av härdat glas 🙂! då får du exakt samma känsla! jag tål inte alls den där nästan klibbiga känslan av tex ett copter-skydd 😛🤮, och de tunnare skydden repas ju så oerhört lätt och är inget sprickskydd alls. men härdat glas eller tempered glass som det ibland står även i svenska butiker är verkligen da shit 👍, du kommer att få svårt att hitta nån som provat det och tycker annorlunda. de flesta vill aldrig gå tillbaka till vanliga skärmskydd.

ja om du köper ett med lock så är det ju ett bra skydd för skärmen förstås, dvs om nu locket stänger till ordentligt och inte flyger upp om man tappar den. själv har jag lite svårt för den modellen, för jag tycker locket är i vägen när man ska använda den men det är ju många som har såna så det är väl mest jag som tycker så.

ok, jag hoppas du kommer åt att kolla in dem irl - men du kanske inte bor så att det är så snabbt gjort att bara slinka in på elgiganten eller nåt. kan i värsta fall vara lite knöligt att komma åt att titta på htc:n också - alla har ju samsungen men alla har inte htc:n 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-05 21:17
#24

#23 Hm härdat glas säger du? Var kan man finna det? :o

Haha jag bor i ett samhälle i Norrland men går skola ganska nära Piteå men det är svårt att ta sig dit utan bil och med opassande bussar för skoltiden :s

Du råkar inte veta något om "säkert läge"? Jag startade om min mobil och skrev in pin koden som vanligt och nu flippar den ur, den startar om sig själv hela tiden och det står "säkert läge" i vänster hörn o.O

kissidor
2015-05-05 21:37
#25

googla bara på skärmskydd härdat glas htc m9 tex eller vilken det nu blir så får du nog upp några stycken 🙂. ebay uk kan du kolla för lite större utbud och lite lägre priser, men kolla var varan befinner sig för om den finns i kina så tar det typ en månad innan du får den, jag brukar låta det kosta lite extra för att välja en säljare med lager i england så går det fortare. tempered glass som sagt om du googlar på utländsk sajt, och ibland står det så i sverige också.

tyvärr har jag aldrig fått ett sånt felmeddelande själv 🤔. och du kan ju inte rycka batteriet heller. men när jag googlade lite snabbt så kom det här upp som åtminstone förklarar vad det är för nåt: http://www.swedroid.se/hur-man-startar-android-i-safe-mode-kan-radda-en-trilskande-telefon/

jag tror du måste försöka köra en fabriksåterställning på den - du hinner inte in i inställningarna innan den startar om själv? isf får du försöka metod 2 enligt detta:

http://www.htc.com/se/support/htc-one-s/howto/153160.html

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2015-05-05 21:41
#26

Jag vill inte göra en fabriksåterställnig, jag har alla bilder från skol SM där 😭
Jag ska se om jag kan göra något

kissidor
2015-05-05 22:03
#27

jag förstår 😕, förstår också att det känns lite småakut med ny telefon.

hoppas det ordnar sig så du kan ha kvar bilderna!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Hiro
2015-05-05 22:38
#28

Well.. it turns ot att säkert läga aktiveras om man startar om telefonen och håller inne ljudnkappen (vilket min "gör" då aluminumien trycker på den knappen) dvs jag kan inte ta mig ut ur det läget men nu verkar den inte starta om sig i alla fall… Men jag har ingen aning om vad säker läge innebär

Upp till toppen
Annons: