Annons:
Etikettövrigt
Läst 861 ggr
LCHFtravaren
2015-05-19 17:29

Ny lur Sony Xperia Z3

Efter mycket velande har jag idag beställt en ny lur. Trots att jag egentligen hade bestämt mig för en Samsung S6 så blev det ändå  Sony Xperia. Nu får vi hoppas att den håller vad den lovar. 1-2 veckor leveranstid men visst kan man stå ut den tiden om man stått ut så här länge.

Känner mig dock glad över att äntligen ha tagit ett beslut om telefonerna!

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Annons:
flisan708
2015-05-20 22:06
#1

Grattis till ett bra val. Hoppas du blir nöjd!

Fridaaaa
2015-05-21 20:11
#2

Jag har compacten. Supernöjd förutom att den inte är så stöttålig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LCHFtravaren
2015-05-21 20:36
#3

Nej jag har hört att det är lite problem med skärmen. Får väl köpa nåt skydd eller fodral till luren och nåt displayskydd. Ska man ha displayfilm eller den av härdat glas? Kan man förresten ha fodral även om man har det härdade glaset?

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Fridaaaa
2015-05-21 20:37
#4

#3 Ha displayskydd. Jag har fått en spricka i ena hörnan på min :/
Fodral är bra, har det till min numera

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LCHFtravaren
2015-05-21 20:45
#5

Jag har kollat runt lite på displayskydd. Fodral löser sig ju alltid men ska man ha typ detta:

http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-xperia-z3-164322p.html

eller detta:

http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-xperia-z3-155881p.html

som displayskydd?

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

kissidor
2015-05-21 21:33
#6

Även om båda är härdat glas så Kosta på dig det lite dyrare från nillkin tycker jag, det är skillnad . Jag köpte ett billigare en gång för att jag hade bråttom och det var det jag fick tag på fortast, men jag bytte det efter ett tag för det var en kvalitetsskillnad som störde mig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2015-05-22 17:36
#7

Grattis LCHFtravaren till valet av en ny telefon !

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

LCHFtravaren
2015-05-25 20:48
#8

#6 då får det bli ett sånt. Sen blir det nog ett fodral med fönster trots att de ligger på över 300 pix men men.

Tack Razzora - hämtade den idag. Funderade på om jag skulle använda den direkt innan jag fått skydd men det löste sig rätt snabbt - har ju inte tänkt på att skaffa nytt simkort så får ändå vänta då jag i Noten har vanligt SIM - vågar mig inte redet på att klippa till det…

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Razzora
2015-05-25 23:29
#9

Ajdå LCHFtravaren, ja simkort är något man ibland glömmer bort totalt att man kanske behöver i en annan  storlek. Du kan ju visserligen fortfarande leka med telefonen om du använder wifin till den istället. Blir lite som en "platta" då. Jag menar så att du inte väntar i flera dagar till innan du startar upp den.

Det är inte så farligt att klippa till ett simkort, men man ska ändå vara lite försiktig med det. Inte ens jag som är rätt klantig förstörde mitt simkort när jag klippte den😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-05-26 12:08
#10

jag gör alltid i ordning telefonen precis som jag vill ha den med appar, launcher, tangentbord, widgets, mappsortering osv innan jag flyttar över SIM-kortet - så får man leka med och lära känna sin nya juvel i lugn och ro samtidigt som det funkar som vanligt under tiden 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

LCHFtravaren
2015-05-26 19:03
#11

#9 och #10. Har faktiskt inte tänkt på att man kan leka med den utan SIMkort men ska se till att sätta på den direkt då

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Upp till toppen
Annons: