Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1476 ggr
[mr_mac]
5/20/15, 4:58 PM

Sony z3, Galaxy note 4, htc one m9

Någon som äger en sådan? Och vad tycker ni om den?

berätta vilken ni äger och vad ni tycker om den och vad ni tycker mindre bra om den..

tacksam för svar!

Annons:
flisan708
5/20/15, 10:12 PM
#1

Jag har en Sony Xperia z3 compact. Haft den i någon månad nu. Gillar storleken, lagom stor. Kameran tar fina bilder, finns även redigerings program ssom gör bilderna finare. Helt ok musikspelare. Lätt att lära sig. Bra ljud vid telefoni. Hittills inte krånglat något. Prisvärd är den med. Rekommenderas varmt!

[mr_mac]
5/20/15, 10:19 PM
#2

ok:) Funderar som bara den..har hört så mycket dåligt om sony att display spriker av sig själv etc..

Razzora
5/22/15, 5:52 PM
#3

Mr_mac ja tyvärr så kan displayen spricka. Men om man använder ett vettigt fodral till Sony lurarna så brukar de ofta hålla bättre.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[mr_mac]
5/22/15, 5:54 PM
#4

#3

Svårt val än ..illa att sony väljer bort det på garantin med tycker ja!

Razzora
5/22/15, 6:00 PM
#5

Ja det beror nog lite på hur man lägger fram det. Har hört många som har fått det på garantin och andra som helt har blivit nekade. Så jag vet inte vad de håller på med egentligen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[mr_mac]
5/22/15, 6:02 PM
#6

Störigt när pengar finns och ny lur känns aktuellt.

Annons:
kissidor
5/24/15, 5:52 PM
#7

jo det är sant att hela z-serien har haft lite sprickkänsligare skärmar än den genomsnittliga luren. annars har de verkligen varit utmärkta telefoner, så för egen del skulle jag nog ta risken om det var en sony jag fastnade för, men jag skulle vara noga med skärmskydd och skal.

jag har egentligen ingen av de här telefonerna, men jag kan nog uttala mig litegrann ändå, då sambon har z3 compact (och jodå, hans skärm sprack med, men det var när han använde den som ölöppnare så jag vet inte om det räknas…). han är jättenöjd själv, och jag är ganska imponerad av den också, tycker den flyter på alldeles utmärkt.

beträffande htc m9 och note 4 så har jag ingen av dessa men däremot både htc m8 och note 3, och jag skulle nog säga att skillnaden mellan dem inte är revolutionerande, så det som gäller för föregångarna gäller i princip i stora delar för efterföljarna också, men självklart är de uppgraderade och lite vassare.

htc är väldigt duktiga på mjukvara, de lyckas mer än någon annan androidtillverkare få till ett mycket trevligt flyt och snabbhet trots att deras anpassning av original-android innebär ganska stora förändringar - varav många är förbättringar som gör det mer lättanvänt. samsungs förändringar är kända för att sega ner telefonen men det gör inte htc:s. sony flyter på kanonfint också, men de har heller inte gjort så mycket anpassningar av android som skulle kunnat tynga ner det.

dock är note-serien ju samsungs egentliga flaggskeppsserie enligt min mening, och note-lurarna har hittills alltid varit vassare än s-serien. delvis för att de släpps ett halvår senare också förstås, men det känns som att det är mer än så som skiljer. jag kan inte säga annat än att note-lurarna är utmärkta telefoner, och i den mån de pga mjukvaran är något segare än de snabbaste konkurrenterna så är det ytterst sällan något man reagerar på. och lär man sig använda den där pennan och utnyttja den till fullo så finns det nog inget alternativ.

kameran är den mest påtagliga förändringen mellan htc m8 och m9, men den är nog tyvärr inte lika bra som de flesta hoppades, eventuellt kommer den att förbättras med mjukvaruuppdateringar. vilken kamera som är bäst är även det en smaksak men jag skulle tro att de flesta skulle säga note 4.

skärmarna är utomordentliga på alla tre, men uppskattar man särskilt svärta och kontrast så är det nog note 4 som tar hem det priset.

jag skulle kunna tycka att htc:n har förutsättningar att falla bäst i smaken om man kommer från en iPhone - den känslan av att hålla htc:n i handen, det känns väldigt bra kan jag säga - den kvalitetskänsla som iPhoneägare brukar säga att de vill ha behöver de inte offra ett uns av om de går till denna. och som sagt, den har en mjukvara som är anpassad för användarvänlighet samtidigt som den behållt ett väldigt fint flyt.

men lite förvånad är jag över att du inte frågar om galaxy s6. här har ju samsung nämligen gjort något helt nytt, de kallar det Project zero och de har i stort sett verkligen gått tillbaka till grunden och gjort om och gjort rätt på alla punkter de på senaste åren fått kritik för. denna telefon lär ska vara snabb som attan och ha en skärm att dö för och en galet bra kamera. batteritiden är egentligen det enda negativa jag hört om den, men å andra sidan stöder den både trådlös laddning och snabbladdning, så har man tillgång till ström iaf en kort stund under dagen så blir det nog inget problem.  jag tänkte själv köpa mig en sån, men så hann jag vänja mig vid 6" skärm, så nu tycker både jag och dottern att den är på tok för liten. därför väntar vi med spänning på note 5. note-lurarna har alltid brukat släppas först på senhösten, men det ryktas att den kommer tidigare i år 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[mr_mac]
5/26/15, 5:22 AM
#8

S6 Har funnits i tankarna! Men så är det så att en kollega på jobb har en! Det plus priset har fått mig tänka om! Börjar undra hur de kommer bli, tror inte de blir ny i år då Sony fortfarande kokar mig!

kissidor
5/26/15, 12:20 PM
#9

jo priset på s6 är ju inget budgetpris - det var ju som jag skrev i den andra tråden att de bästa androidlurarna kostar inte mindre än iPhone när de släpps. men sen kan man köpa en androidlur som var "värst" för ett halvår/år sen och fortfarande är mycket bra men har gått ner i pris rejält. då kan man ju dessutom räkna med att de tidiga mjukvarubuggarna är åtgärdade. att köpa så blir ju mycket mer prisvärt och förståndigt egentligen - om man nu inte har den sjukdomen att man alltid måste ha det senaste och värsta 🙂. fast vanliga s6 är ju inte så blodig jämfört med alla andra, det är väl edgen som sticker ut lite prismässigt

är han inte nöjd med sin s6:a din kollega?

jag gissar att du menar att sony lockar dig 😃. jomen det förstår jag, jag är själv så sjuk och förväntansfull på deras senaste surfplatta tablet z4 som ska släppas imorgon att jag knappt kan koncentrera mig på nåt annat 🤪

Värd på Mobiltelefoner och Android

[mr_mac]
5/26/15, 6:18 PM
#10

ja hon är nöjd de tror jag att hon är iaf..men de är det att jag vill ej ha samma..kommer bara kännas dumt..sen om jag köper ny så är de en på jobb som kommer kritisera de..han stödjer inte kommersen eller vad det heter!

kissidor
5/27/15, 5:55 PM
#11

ja förmodligen är hon det, det verkar som att de flesta är väldigt nöjda med sina s6:or - utom för batteritiden då.

nu säger inte jag att du ska köpa en s6, men inte vore väl det nåt konstigt med att två på samma jobb råkar ha en såpass populär modell 😃! (och du kunde ju ta en annan färg 🙂.)

och den här snubben som du tror kommer att ha synpunkter på att du konsumerar för mycket, han kan ju gärna få vara hur återhållsam med det han vill för egen del, men jag tycker f-n inte han ska hacka på er på ett sätt så ni inte törs göra som ni själva vill med den saken. å ena sidan ligger det nåt i att inte helt nödvändig konsumtion innebär ett problem med resursslöseri i världen (om det nu är det han vänder sig emot), men å andra sidan hjälper man ju ändå till att hålla världsekonomin och den tekniska utvecklingen igång genom att konsumera. vilket som är rätt eller fel i långa loppet vet inte vare sig du eller jag eller han, så jag tycker helt klart att var och en bör få bilda sig sin egen uppfattning och leva sitt eget liv - men också respektera andras val - vad gäller detta som så mycket annat.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: