Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1459 ggr
Candela
6/3/15, 10:01 PM

Skaffa nytt abonnemang..?

Jag har haft mitt nuvarande abonnemang i typ 7 år, därför känner jag mig en aning förvirrad över hur det går till..

Jag har nu ett abonnemang hos Tele2. Om jag beställer ett nytt abonnemang hos Comviq men för över mitt telefonnummer dit, upphör då mitt gamla abonnemang att gälla? Eller måste man säga upp det aktivt?

Annons:
kissidor
6/3/15, 10:30 PM
#1

jag törs inte svara dig på det utifrån infon på deras sida - jag skulle kunna tro att det framgår under själva processen om man påbörjar en beställning eftersom det står: "Beställer du ett abonnemang. Klicka i ”Jag vill behålla mitt nuvarande nummer” och följ instruktionerna. Nummerflytten för abonnemang tar 17 dagar."

de instruktionerna det talas om kanske klargör saken. men jag skulle nog helt enkelt ringa comviq och fråga dem 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
6/6/15, 7:07 AM
#2

Du måste ringa och säga upp ditt abonnemang hos tele2. Sedan begär du överflyttning av nummer till comviq .Du får säkert en eller två månaders dubbel betalning .

Candela
6/6/15, 11:14 AM
#3

Jag ringde faktiskt och pratade med Tele2 häromdagen. Jag behövde först säga upp abonnemanget hos dem och hade 3 månaders uppsägningstid. Om jag skaffade ett nytt abonnemang hos någon annan innan tiden gått ut får jag betala återstående månadsavgifter i en klumpsumma. Detta är dock inget större bekymmer för mig eftersom min fasta månadskostnad låg på 20 kr.. 🤪Nummerflytten fixas av Comviq.

Så, jag har nu sagt upp abonnemanget och beställt ett nytt.

Upp till toppen
Annons: