Annons:
Etikettönskemål
Läst 2026 ggr
Candela
2015-06-04 16:25

Vilken av dessa ska jag välja?

Tänkte ta ett erbjudande hos Comviq, på en mobil + abonnemang. Jag är lite snål, men har å andra sidan inte extremt höga krav på mobilen. Utöver att ringa/sms:a/lyssna på musik vill jag kunna surfa, ha några spel och appar, och eventuellt kolla på play-kanaler samt youtube. Jag vill inte att den hackar/hänger sig konstant, men kan leva med att det sker emellanåt. Vill ha en hyfsat bra kamera.

Prismässigt kan jag tänka mig att välja mellan dessa (alla har precis samma abonnemang):

Samsung Galaxy S5, 245 kr/mån
Samsung Galaxy Ace 4, 245 kr/mån
Nokia Lumia 640, 250 kr/mån
Nokia Lumia 635, 225 kr/mån

Jag orkar dock inte riktigt göra någon grundlig research på alla.. Tänkte höra er åsikt; med vilket erbjudande får man mest (bäst) mobil för pengarna?

Annons:
Candela
2015-06-04 16:42
#1

Efter en snabbtitt på tekniska specifikationer känns det som att Samsung Galaxy S5 är bästa valet..? Någon som kan bekräfta? 🙂

kissidor
2015-06-04 17:22
#2

visst är den det 🙂. och även om den inte imponerade som förra årets flaggskepp från samsung så är det ju en helt ok telefon i sina sämsta stunder och i sina bästa är den riktigt bra. och galaxy ace 4 kan du köpa kontant för ca 1500 så det verkar inte vara nån särskilt bra deal och verkligen inte jämfört med s5 för samma pengar.

ang windowslurarna så kan du köpa lumia 635 för under tusenlappen kontant så det verkar ju  inte heller så förmånligt. det är en budgetmodell, som nog är mycket prisvärd om man köper den för en tusenlapp, men den har ju sina brister. det är egentligen likadant med 640, men något bättre - den kan du köpa för 1500 ungefär. så det är ingen tvekan om att de har ett jämförelsevis mycket bra pris på s5:an! det står ju också "superpris" på den på hemsidan, och det får man hålla med om.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: