Annons:
Etikettteknik
Läst 3375 ggr
Fridaaaa
2015-06-10 09:38

Får gamla mms/sms

Dagligen får jag minst ett sms eller MMS från en vän som jag fått innan. 
Hur får man bort det? Hon har inte skickat det flera gånger och de har kommit tidigare men kommer flera dagar senare igen också. 
Hjälper inte att starta om mobilerna eller att ta bort historiken av sms/mms.

Jag har en sony compact z3, vet inte vad hon har.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2015-06-10 12:29
#1

det där händer oss också ibland, vi har alltid antagit att felet ligger hos operatören, men när du nu säger att du råkar ut för det med din z3 compact som han ju också har så slår det mig att det händer honom oftare än mig. vilken sms-app använder du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2015-06-10 12:30
#2

#1 Använder vanliga sms som finns redan i telefonen.
Vi har olika operatörer

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2015-06-10 14:11
#3

ok, du kanske kan testa bara iaf att byta sms-app för att se om det gör någon skillnad? förslagsvis till google messenger: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging

jag får inte fram något entydligt nämligen när jag försöker googla på problemet. det är fler som har det helt klart, men även med helt andra telefoner. en del sökresultat pekar på att det ligger hos operatören, andra hos sony, så det kan iaf vara värt att kolla eftersom du använder sonys sms-app, om det gör någon skillnad med en annan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2015-06-10 14:31
#4

#3 Den kräver väl att man har internet igång hela tiden va? Eller har jag missuppfattat det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2015-06-10 14:40
#5

måste den? det visste jag inget om 🤔, denna är ju inte som  hangouts utan en ren sms/mms-app så det låter ju onödigt och opraktiskt. var har du läst det?

men däremot så ser jag i omdömena att en del verkar ha fått lite problem med mms i den - det har inte hänt mig dock

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2015-06-10 16:03
#6

#5 Nej sa inte att den måste det, frågade om den måste det 😉 Där av frågetecken och "va"? ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Lubo
2015-07-16 18:54
#7

Jag har samma problem. Sitter också med en Z3 compact. Har frågat min operatör om detta (Telenor) och de hävdar att det beror på att jag har en IPad där min mailadress och telefonnummer ligger inne. De sa att jag måste ta bort det i ICloud , men jag har inte lyckats lösa detta. Någon som vet hur man gör? Hade en Iphone innan jag bytte till Sony.

Fridaaaa
2015-07-16 19:48
#8

#7 Jag hade iphone också innan jag bytte till min sony. 
Hur menar dem med att ta bort det i ICloud?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lubo
2015-07-17 09:17
#9

Precis det har jag inte klart att lista ut så jag skickade en fråga till Telenor på FB i går och fick detta svar denna gång. "Jag förstår, just nu har Sony problem med sin senaste mjukvara som orsakar detta. Sony arbetar på en lösning med den kommande mjukvaran och hoppas på att kunna lansera den så snart som möjligt. 😊 /Linnea" Finns nog inte så mycket att göra än att vänta på en ny uppdatering från Sony😏

Fridaaaa
2015-07-17 10:18
#10

#9 Jag har dock nyligen uppdaterat min och det har varit så några månader nu :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: