Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2057 ggr
Candela
6/18/15, 8:34 AM

Skulle flytta numret, nu "finns" det inte alls?!

Har precis skaffat abonnemang hos Comviq och förde då över numret från mitt gamla abonnemang (hos Tele2). Igår fick jag ett sms till mitt gamla SIM-kort där det stod att mitt nummer skulle flyttas över till det nya SIM-kortet kl 03:00 (för 5,5 timmar sen). Nu fungerar det inte att ringa från något av SIM-korten, och det går inte heller att ringa upp mig (vi testade med pojkvännens mobil).

Ska man få tag i kundtjänst måste man chatta med dem - vilket innebär att man måste aktivera sitt nummer på hemsidan, och man ska då bekräfta att det är rätt nummer med en kod som skickas till en i ett sms.. som jag inte kan ta emot!

Hur löser jag detta..? Har mailat deras kundtjänst, men det vet man ju inte hur lång tid det tar innan man får svar..

Annons:
VildaVittra
6/18/15, 8:39 AM
#1

Det går att ringa också. https://www.comviq.se/kontakta-comviq

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Candela
6/18/15, 8:40 AM
#2

Mailat har jag gjort, men vet ju inte hur lång tid det tar att få svar. Telefonnumret gäller frågor som rör kontantkort (har man abonnemang hänvisas man till chatten som man måste ha ett aktiverat nummer för att använda..).

Candela
6/18/15, 8:41 AM
#3

Tänkte om någon här hade råkat ut för samma sak och kunde berätta hur det gick?

VildaVittra
6/18/15, 8:43 AM
#4

#2 Strunta i att dom säger det och häng kvar i luren, om man är synskadad som exempel så är det ju lite svårt att chatta.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

flisan708
6/18/15, 10:04 PM
#5

Har du provat det klassiska att starta om mobilen . Jag har gjort samma flytt som dig för någon månad sedan . Då var det att starta om mobilen som var problemet.

Candela
6/19/15, 11:00 AM
#6

#5 Fick kontakt med kundtjänst sen och fick veta detsamma, att mobilen behöver startas om. Så det löste sig 😃

Annons:
flisan708
6/19/15, 4:24 PM
#7

#6 Men visst känner man sig lite dum?! Mycket enkel grej som man inte tänker kan vara lösningen. Men nu vet man! ! :-)

Upp till toppen
Annons: