Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2408 ggr
Castiel.
2015-06-26 21:02

Vilket abonnemang har bäst täckning?

Vilka av dessa abonnemang fungerar bäst på landet? Just nu använder jag mig utav Tre till min surfplatta och det är knappt någon täckning alls, däremot använder jag Halebop på min telefon och det är sådär. Min mamma och hennes sambo använder sig av Telia och dom har full täckning.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
[GIKmio]
2015-06-26 21:09
#1

Jag har haft Telia i flera år och har alltid täckning. Hade Comviq tidigare och det var urusel täckning bara en liten bit från större bebyggelse.

allhealing
2015-06-26 21:10
#2

För att kunna svara på din fråga behöver du ta reda på vilken eller vilka plats/er det är du ska vara på. Först då går det att besvara vilken operatör som fungerar bäst täckningsmässigt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Castiel.
2015-06-26 21:14
#3

#2 jag åker upp till Nusnäs, Dalarna rätt så ofta numera och där finns det bara en Telia mast (om jag fattat mamma rätt). Den här masten KAN ge täckning till 3, Comviq, Telenor osv, men det är för det mesta Telia. Allt vi har i vårat hem är från Telia så jag tror det lutar mot det hållet. Jag har aldrig haft Telia. Min mamma och hennes sambo säger att dom har bra täckning oavsett vart i landet dom befinner sig.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Magi-cat
2015-06-26 21:29
#4

Telia är det enda som fungerar hos oss. (södra Sverige)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

flisan708
2015-06-27 09:00
#5

Som andra skrivit beror det nog på var man bor. Själv har jag bara haft tele2 och comviq och har sällan haft problem med täckning.

[Zachapacka]
2015-06-27 16:15
#6

Jag vet inte, men comviq har iallafall sämst täckning. Men de är ju billgast också xD

Annons:
kissidor
2015-06-28 19:11
#7

ja som andra redan sagt så är det ju inte så det funkar att en viss operatör generellt har bättre täckning på landet. jag bor själv lantligt så det räcker och blir över, och här är tre tveklöst hästlängder bättre än de andra på både 3 och 4g, och 4g  är inte bara snabbare utan har även bättre täckning än 3g. telia funkar men inte fullt lika bra som tre, och tele2 är uruselt. nån sa att telenor gick bra också, men det vet jag inte av egen erfarenhet.

ska man fara kors och tvärs över hela sverige med sitt mobila bredband är nog telia klokast att satsa på, men annars bör man ta reda på täckningen just precis där man tänker använda det. täckningskartorna som operatörerna har på sina hemsidor visar hyfsat rätt enligt min erfarenhet, men det kan råka finnas döda fläckar som inte täckningskartan kan förutse.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Castiel.
2015-06-28 20:13
#8

Jag har erfarenhet av Tre och när jag är på landsbygden så har jag ingen täckning alls, likaså Comviq och Halebop.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

kissidor
2015-06-28 20:32
#9

jo, men som sagt det är helt och hållet platsberoende, inte beroende på om det är landsbygden eller inte 🙂 . har du förresten provat med 4g istället? jag ser i den andra tråden att det är 3g du har, och 4g som går i de gamla 2g-masterna kan faktiskt ofta ha bättre täckning än 3g. samt att 3g-nätet kan vara överbelastat på sina håll.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-06-30 22:49
#10

Jag kan säga att i södra sverige så verkar det som om det är Telenor och Telia som man ska välja. Sambon har nämligen Comviq och jag har en telefon med Tele2Comviq och båda två tappar mottagningen lite då och då så att vi inte ens kan ringa. Men med telefonen som jag har Telenor så fungerar det nästan alltid. Men Telia som min syster har är nog det som fungerar bäst. Men precis som du säger Kissidor så är det platsberoende. Man får helt enkelt kolla på varje operatörs  täckningskarta för att få bättre koll på det hela.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Castiel.
2015-07-02 10:54
#11

#9 När jag använde Halebop på en telefon som stödjer 4G så hade jag som högst två pluppar täckning. Hade alltså aldrig full täckning.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

B0d1n
2015-07-03 14:36
#12

Det som funkar för oss (norra sverige, jämtland) är Telia och Tele2s nät. Dom har byggt ut otroligt mycket senaste åren. Telia har lite bättre täckning, medans Tele2 har mycket snabbare 4g oftast. Men jag klagar inte oavsett, hade edge för 8 månader sen. (Har Telia på mobilen, Tele2 byggde tidigare än så) Halebop och Comviq hör ju till Telia respektive Tele2 så de är allt annat än dåliga här upp iaf.

Blixtie
2015-07-23 00:25
#13

Jag säger halebop/telia går ju ändå i samma nät. Har aldrig haft krångel utom när man åkt ut på landet så kanske det har varit dålig täckning någon minut under bilfärden. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: