Annons:
Etikettteknik
Läst 1481 ggr
densomundrar
6/27/15, 10:22 PM

Spräckt skärm och mobil ur funktion

Min sambo har spräckt skärmen på mobil nummer två, båda gångerna har det varit en fin spricka tvärs över och touchen slutar på helt att fungera. Varför gör Sony såhär, uppenbarligen? Har jättemånga kompisar och sett många med Apple och Samsung som har massor med sprickor i skärmen och dom fungerar fortfarande toppen. Varför blir det såhär? Mobilen är inte ens gammal.

Annons:
Ladydragon
6/28/15, 4:52 AM
#1

inget jag känner igen..har en Sony dessutom en budgetmodell men rätt ny men inga som helst problem har tappat den flera gånger men inget har hänt

men frågan är ju oxå har han något fodral till mobilen som han använder och har han displayskydd påsatt?

kissidor
6/28/15, 7:16 PM
#2

jag kan bara hålla med om att det verkar vara så att en spräckt sony-skärm ofta blir obrukbar medans andra märken fortsätter att fungera. dock vet jag inte vad i skärmteknologin som gör den skillnaden, jag har själv undrat. har inte lyckats googla fram nåt heller. man får väl hoppas att den skillnaden har nåt positivt med sig också 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

densomundrar
6/28/15, 9:39 PM
#3

Han har alltid mobilen i ett typ läderfodral samt ett stötdämpande displayskydd, men displayskyddet är skyddande mot stötar och skyddar inte mot sprickor som uppstår utav kort eller långvarigt tryck, skulle jag kunna tro, låter logiskt i min skalle iallafall. Båda gångerna har det hänt när mobilen varit u fickan och han skruvat med bilen, så det är inte en tappskada. Skadan i sig är väl egentligen inte problemet utan funderingen är mest varför mobilerna som han lyckats spräckt helt slutar fungera i touchen när vänner och bekantas mobilers skärmar kan vara helt misshandlade och så krossade displayer att man inte alla gånger ser vad som finns på skärmen men fortfarande är helt funktionsduglig i övrigt. Jag tycker Sony är ett bra märke och att dom håller bra.kvalité, men när det gäller just detta förstår jag inte varför dom är så dåliga jämnfört med de två andra ledande mobiltillverkarna på marknaden.

densomundrar
6/28/15, 9:40 PM
#4

Det är både lite märkligt och dessutom tråkigt, tycker jag.

Razzora
6/30/15, 10:54 PM
#5

Så som jag har förstått det hela (rätta mig  någon om jag har fel) så har sony ett integrerat skärm och touch, vilket gör att om den går sönder så fungerar inget. Men de andra har det i olika lager så att om översta lagret går sönder så gör det inte så mycket. Men som sagt det är vad jag har fått för mig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
7/1/15, 12:22 AM
#6

jomen nåt sånt måste det ju vara razzora

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
densomundrar
7/1/15, 5:43 AM
#7

#5 låter logiskt , jag har ingen aning men jag tycker det låtet vettigt.

B0d1n
7/3/15, 2:40 PM
#8

Alla ledande mobilmärken har ungefär liknande skärmar nuförtiden. Skulle tro att det är två exempel på otur i den här tråden bara. För skärmen är oftast uppdelad i tre lager som sitter mycket tätt. Längst upp (det du rör vid) är själva glaset, sen digitizern, den som känner av touchningar, längst ner sitter själva skärmen som visar innehållet.

kissidor
7/6/15, 10:01 AM
#9

nej det är nog inte bara två exempel på otur - det är mycket mer förekommande än så. nånting är det med just sonys skärmar, detta är lite för omfattande för att kunna förklaras med slumpen

Värd på Mobiltelefoner och Android

densomundrar
7/6/15, 10:18 PM
#10

Då är jag iallafall inte ute och cyklar, tråkigt att en sådan bra mobil ska ha så sköra skärmar när anda mobiler verkar hållbarare skärmar,en det har förmodligen sina anledningar med kanske patent eller kostnad. I övrigt älskar jag Sony, men just skärmen är så ömtålig jämnfört med de andra stora tillverkarnas skärmar, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: