Annons:
Etikettövrigt
Läst 1620 ggr
Honestyisdead
2015-07-07 18:07

SGS5 VS SGS6

Min SGS5 blev stulen för en vecka sedan. Köpte den i mars.
Insåg nu att jag snart kan skaffa ny tele med mitt abonnemang och funderar nu på om jag ska ta en femma igen eller sexan. Såg dock att sexan inte tål vatten eller damm som femman gör.

Hur hade ni gjort? Är sexan mycket bättre på andra plan så det är värt att inte ha lite vatten och dammtålighet?

Annons:
kissidor
2015-07-07 22:21
#1

de är ganska olika, så medans jag tillhör de som tycker att s6:an är en enorm uppgradering från s5 så finns det också många som tycker tvärtom.

men i korthet är det väl kamera, snabbhet och skärm som blivit påtagligt bättre. och utseendet inte att förglömma 😃. batteritiden är inte förbättrad, och batteriet är ju nu inte heller utbytbart så man kan inte ha ett reserv med sig i väskan längre heller. och de mest uppenbara försämringarna är ju att den inte längre är vatten- och dammtålig - samt rimligen mindre stöttålig också med sin glasbaksida, hur mycket de än skryter om sitt fantastiska gorillaglas 4.

men jag skulle välja 6:an utan att tveka, men det betyder ju inte att det måste vara det bästa valet för dig 🙂. du får ju tänka på att den inte tar sd-kort så du väljer en med tillräckligt lagringsutrymme isf. men du har bestämt dig för att du ska ha en samsung alltså?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Honestyisdead
2015-07-07 22:24
#2

Tack för svaret :) Tror jag vill ha en Samsung, men det beror på vanan. Rekommenderar du någon annan?

kissidor
2015-07-07 23:31
#3

tja även detta är ju en smaksak, men både htc och sony gör väldigt bra telefoner. sony har dock tyvärr fått rykte om sig att ha lite högre sprickfrekvens på skärmarna än andra märken, vilket förstås får en del att dra öronen åt sig - annars är de ju väldigt omtyckta. lg är också en högst värdig konkurrent. förra året var nog samsung faktiskt klart sämst av de fyra med sina respektive toppmodeller, men det är klart att i år med s6:orna har samsung ju verkligen levererat och ligger lite i en klass för sig - om man nu tycker som jag dvs 🙂. men vill man ha sd-kortplats eller vattentålighet eller nåt så finns det ju alltså utmärkta alternativ från andra tillverkare också, s5 är inte det enda alternativet isf

Värd på Mobiltelefoner och Android

jappi
2015-07-08 22:34
#4

Jag skaffade samsung galaxy s6 igår. Det var först menat att jag skulle köpa s5an men när jag var i butiken så rekommenderade säljaren s6an. Det är ju mycket roliga finesser som idscanare som funkar utmärkt. Och kameran tar jätte bra bilder. Den är väldigt fin och stor också som jag tycker om. Men jag tycker du ska välja den som känns rätt, samsung är ju väldigt bra mobiler. Lycka till! ☺

B0d1n
2015-07-16 23:57
#5

Själv är jag lite sugen på en oneplus two eller nexus 6. Men har ju redan en iphone 6 plus så det är svårt att motivera just nu :p

kissidor
2015-07-17 11:50
#6

jag är sjukt nöjd med min nexus 6 - men det betyder inte att jag rekommenderar den till alla andra 🙂. storleken passar ju inte alla, och den är ju på gott och ont ganska "tom" när man får den - dvs man behöver pyssla mer eller mindre med den för att få den som man vill ha den, men väl man gjort det är den då också exakt som man vill ha den - till skillnad från telefoner med ett tillverkaranpassat gränssnitt och av tillverkaren förinstallerade appar. jag vill alltid hålla på och peta med allt vad det än gäller så det är exakt som jag tycker det ska vara, så för mig passar nexus - men förstås inte för alla de som vill slippa bry sig utan bara köra telefonen out of the box

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Honestyisdead
2015-07-17 11:55
#7

Det blev en femma. Hittade den på rea nästan 1000kr billigare.

kissidor
2015-07-17 12:52
#8

det blir säkert bra 🙂 det verkar ju iaf som att de flesta som har den är nöjda med den, och nu såhär ett år efter att den kom är ju också mjukvaran betydligt bättre än för en helt nysläppt telefon.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: