Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1610 ggr
[Teddies matte]
2015-07-22 20:23

Ändra bildformat, möjligt?

Finns det någon app där man kan redigera och ändra bildformat på bilder man tagit med mobilen (iphone)? Jag bloggar och bloggen kräver att bilderna förminskas något och sparas som png för att kvalitén skall bli bra, är detta på något sätt möjligt att göra via mobilen när man vill blogga från den?

Annons:
Tessan01
2015-07-22 20:24
#1

*tass*

[Jens]
2015-07-25 08:05
#2

Hade du lagt in en förfrågan på iphone.ifokus.se eller ipad.ifokus.se så hade du säkerligen fått svar snabbare för jag är inte här så ofta. 🙂 Här är ett förslag på ett som är gratis och gör det du önskar:

BatchResizer - Quickly Resize Multiple Photos

By Koichi Otera

kissidor
2015-07-25 11:40
#3

helt rätt jens, vid iPhone-specifika frågeställningar har man störst chans att få bra hjälp snabbt på iPhone-sajten 🙂!

nu har vi varit allmänt sommarslöa här dessutom och knappt slagit på datorn, men annars försöker vi ju - men då både jag och razzora kör android så är det ju tyvärr inte alltid vi kan bidra med nåt av värde när det gäller iPhone (eller windows phone) - det beror på vad det gäller och hur OS-specifikt det är 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Teddies matte]
2015-07-25 12:34
#4

#2 Det fungerar inte. För att bilderna skall behålla sin kvalité på bloggen måste de förminskas och ändras till png innan de laddas upp, vilket jag på datorn gör i photoshop. Men nu testade jag detta från mobilen men det blir ingen som helst skillnad, precis likadant som när man laddar upp direkt utan att ha ändrat något, bilderna blir alldeles gryniga.

[Jens]
2015-07-25 12:55
#5

Ahh, jag tror jag vet var problemet ligger. Det är likadant när det gäller Facebook. När man laddar upp bilder från en mobil via 3G så väljer Facebook ingen högupplösning utan minskar ner kvalitén på bilden vid uppladdning men däremot om du laddar upp bilden från en dator så blir det helt annorlunda så jag får en känsla av att det gäller samma sak för din blogg.

Att minska ner bilden i bra storlek och exportera bilden i PNG funkar väldigt bra med appen så problemet ligger inte i appen i sig utan snarare hos din blogg.

Upp till toppen
Annons: