Annons:
Etikettövrigt
Läst 2524 ggr
takykardi
7/29/15, 9:54 AM

Huawei

Vet inte riktigt i vilken kategori denna fråga hör så jag lägger den i övrigt! Jag gillar märket Huawei och har precis köpt min andra telefon av det märket. Men det jag stör mig något otroligt på är att så fort man inte har rört telefonen på en stund så meddelar den inte på t.ex whatsapp att man har fått ett meddelande! Varför är det så här och går det att stänga av på något sätt? Så störande då man märker att man har fått massa meddelanden sen först då man går in på whatsapp

Annons:
[Jens]
8/6/15, 6:09 AM
#1

Vad är det för mobilt operativsystem du har i din Huawei? Är det android? I så fall vilken version?

kissidor
8/6/15, 7:14 AM
#2

ja huawei kör android, men en ganska hårt anpassad version. jag har en ascend mate 7 själv som jag köpte som reserv när jag hade haft sönder min nexus 6 lite  och den var på lagning. den kör än så länge 4.4.4 men jag kan misstänka att takykardi har köpt sig en P8 och den kör 5.0. det lär dock troligare ha med huaweis egna anpassning att göra, den är på gott och ont mycket speciell.

hursomhelst så använder jag inte själv whatsapp så därför vet jag tyvärr inget om problemet och kan inte testa, mickla med inställningar etc. men takykardi hade du alltså samma problem med din förra huawei? jag ser mest bara superlativer i playstore ang själva appen i sig, så det verkar inte vara ett allmänt problem i appen iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

takykardi
12/11/15, 7:23 PM
#3

Har helt glömt att jag startade denna tråd! Den har Android 4.4.4.

Ja jag har hade samma problem med min förra huawei. Antar att det är någon sorts batterisparningsgrej? Att internet stängs av då man inte rört telefonen på ett tag? Tror inte att det är samma om jag är kopplad till wifi, men jag är inte säker. Irriterande är det hur som helst!!

[Zachapacka]
1/11/16, 7:17 PM
#4

#3 jag känner igen det där. Jag har nyss köpt en Huawei honor 7 som jag för övrigt är skit nöjd över. Men ganska ofta (nästan alltid) så får jag ingen notis när jag får ett meddelande eller liknande. Oavsett om det gäller kik, snapchat, instagram, jodel twitter. Jag har andorid 5.0.2. Men jag kan kolla runt lite och se om det går att lösa :)

[Zachapacka]
1/11/16, 7:33 PM
#5

Fast det gäller inte mail, de synkar hela tiden.

Zadeira
1/14/16, 7:54 PM
#6

#4 Jag har en huawei av en annan modell så jag vet inte hur det är på din, men kan du inte gå in i Inställningar- Hantera meddelanden (under sekretess och säkerhet) och se om dessa apparna är inställda på "begränsa" eller "meddela".

Jag har motsatt problem, jag får inte upp mina nya mail i g-mail om jag inte går i appen och uppdaterar där..

Annons:
Upp till toppen
Annons: