Annons:
Etikettövrigt
Läst 869 ggr
[Jens]
2015-08-04 17:36

Samsung sänker priserna

Några månader efter det att Samsung lanserade Galaxy S6 och Galaxy S6 Edge så tvingas den koreanska teknikjätten att sänka priserna på de två telefonerna.

Betanews rapporterar att Samsung redan sänkt priserna i Nederländerna vilket sannolikt betyder att övriga länder komma att följa efter. Samsung förklarade i samband med sin senaste kvartalsrapport att priserna skulle komma att sänkas som en följd av sjunkande vinster. 

Vid sidan av sänkta priserna så lanserar Samsung också två nya modeller Galaxy S6 Edge+ och Galaxy Note 5.

Betanews

Annons:
Honestyisdead
2015-08-04 17:37
#1

Surt för alla som redan köpt telefonerna dyrt.

kissidor
2015-08-04 22:17
#2

jag tror inte det är så jättemånga som tar illa vid sig - de som köpt den med abonnemang märker ingen större skillnad och de som köpt den kontant är nog till stor del såna som är beredda att betala det dyrare initiala priset för att vara först med den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-08-05 06:20
#3

Det är bra att de sänker priserna dock men jag har inte märkt av att marknaden har gått ner med tanke på priserna. Varje dator, mobiltelefon som vi t ex köper från leverantör i jobbet ökade med ca 1500 kr och det priset kvarstår. Då pratar jag om de välkända märkena.

kissidor
2015-08-05 07:37
#4

en stor del av de påtagliga prisökningarna på viss elektronik beror ju helt enkelt på kronans svaga ställning.

förresten jens, du som håller koll på apple - vad berodde den allmänna prissänkningen på air 2 i somras på?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-08-05 16:03
#5

Blev det en prissänktning på air 2 ? Jag tror det var samma pris som jag gav för min när jag köpte den som ny eller hur var det nu?

kissidor
2015-08-05 20:11
#6

japp det blev det - jag minns det mycket väl eftersom att det hände precis när xperia tablet z4 kom ut. sambon hade ju snytit min air2 4g, och då fick han lova att istället köpa tablet z4 4g åt mig när den kom ut - dessa båda kostade nämligen lika mycket då. men bara ett par dar innan z4:an kom så gick ju naturligtvis iPaden ner en femhundring så då grumsade han ju förstås om det, att jag minsann skulle få en dyrare klösbräda av honom än den han hade tagit av mig 🤪

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2015-08-06 06:17
#7

Jag försöker rota i mina papper men jag hittar den inte så snabbt som jag önskar nu på morgonen. Ska försöka komma ihåg att kolla i eftermiddag men ärligt talat så vet jag inte varför de har sänkt för siffrorna hos Apple har ju inte sjunkit (aktier) utan snarare tvärtom.

En sak till. Är du nöjd med tabletz z4 för en arbetskamrat vill köpa en android-platta och vill ha den bästa på marknaden =) Förslag?

kissidor
2015-08-06 06:59
#8

z4 är den bästa androidplattan i 10"-klassen, tveklöst. jag upplever den som jämbördig med min air 2 i allt vad flyt och snabbhet heter och det är ju ett gott betyg 🙂. skärmarna upplever jag också som likvärdiga.

det som är lite tråkigt är att en del som köpt den tycks ha fått ett ex med knaster i högtalarna, de verkar dock ha fått doa dem utan nåt större tjafs men han bör isf vara uppmärksam på det. jag har inget knaster, men dock ett sus/brus som hörs när volymen är på allra lägsta nivån och omgivningen är helt tyst. det är inget som är ett problem för mig, jag märkte det inte förrän jag hade läst om knastret och därför särskilt letade efter det - men det är dock möjligt att ett visst sus finns i dem alla i större eller mindre grad så det bör man iaf kolla upp vid köp - så man inte får en platta som har mer sus än man personligen tål.

ett tips om priset har nån betydelse är ett år gamla föregångaren tablet z2, den börjar bli lite svår att få tag på men hittar man den så är den faktiskt så mycket som ett par tusen billigare samt även den bästa androidplattan för sin tid - och läser man recensionerna för z4 så är det det enda negativa kritikerna tycks ha att säga om den att den inte är nån revolutionerande uppgradering från z2. dock är de uppgraderingarna viktiga för mig men jag är ju lite kräsen 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-08-06 17:18
#9

Tack för info kissidor. Nu velar arbetskamraten mellan z2-4 och nvidia 2.

[Jens]
2015-08-06 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu har jag hittat angående ipad air 2 och det är fortfarande samma pris idag som då jag köpte min ?!? Vad kostade din kissidor?

kissidor
2015-08-06 19:00
#11

Den med bara wifi köpte jag ju samtidigt som du och från samma ställe, men sen när jag fått lämna ifrån mig den till dottern köpte jag en med 64GB LTE och det är den jag pratar om nu. Kanske att de höjde pga kronans kurs men sen sänkte tillbaks till ursprungliga nivån?

Menar du nvidia tablet shield? En sån har jag också 😀, men det är ju bara en 8-tummare så vad är det han vill ha egentligen? Den är också en riktigt trevlig platta, med bra krut samt att jag älskar verkligen pennan  😍, men den är lite tung och klumpig för att ha med sig i väskan jämt samt att batteritiden i viloläge är inget man skriver hem om, inte på lte-modellen iaf. Den för närvarande allra bästa 8-tumsandroiden är föga överraskande också en sony 😉, xperia tablet z3 compact.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-08-06 19:20
#12

Jag tror att han behöver ett par dagar att smälta det hela. 😉

[VSK]
2015-08-06 19:54
#13

Min S6:a flat 32GB kostade mig 4000:- så jag har lite marginal än innan man börjar tycka man betala överpris 🙂

Annons:
kissidor
2015-08-06 20:02
#14

Det var billigt så tidigt vsk 😃, köpte du på blocket av nån som redan lessnat eller var det med nån operatörssubvention?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2015-08-06 20:06
#15

#14

I butik. Fick med laddplatta oxå. Hade telefonen i min hand samma månad som releasen har jag för mig. Jag fick 3500:- i inbyte för min gamla S4:a (som levde sitt egna liv) 😃

kissidor
2015-08-06 20:08
#16

Cheezus, hur sjutton kunde du få det 😲???

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2015-08-06 20:18
#17

Det var på Tele2.

Först fick jag rabatt för att jag varit kund så himla länge, sen så fick jag som sagt pengar för min gamla S4.a och en laddplatta. Vissa bjöd på laddplatta i början men i den här butiken så kosta den 499:-

Summa summarum är att jag gav 4 papp för telefonen + laddplattan. 

Jag klagar absolut inte 😃

Det började egentligen så här…

Telefonförsäljare ringde från Tele2 och fråga om jag ville köpa ny telefon via abonnemang men jag tackade nej för jag tyckte inte det var värt 7 papp för en telefon då jag inte använder hårdvaran till max alls. Det här var alltså två veckor före releasen och det skulle handla om en förhandsbokning.

Nån månad senare så damp det ned ett reklammejl från Tele2 där jag skulle få rabatt för en viss summa om jag handlade en ny telefon i butik. -på den vägen var det.

Väl i butiken så visade det sig (när jag frågade) att alla kunder inte fått samma erbjudande gällandes presentkortet. Ju längre man hade varit kund ju finare presentkort fick man.

Så jag behövde faktiskt inte fundera så himla många sekunder. Tyvärr så fanns inte "min färg" inne så jag fick välja mellan svart och vit. Jag valde vit, men skyddsfodralet är iaf den färgen jag ville ha på telefonen. och har man detta fodral så ser man ju knappt vilken färg det är på telefonen.

[VSK]
2015-08-06 20:21
#18

Edgen valde jag bort direkt då den har ljussvagare skärm än flat. Jag stod och klurade lite på vilken storlek jag ville ha i minnet. Jag valde det billigaste alternativet 32GB för det räcker och blir över för en som varken installerar spel i mobilen eller samlar på musik eller filmer. 

Har för mig man fick molnlagring på en jäkla massa GB om man registrerade sig när man startade upp luren de första gångerna, men jag är inte intresserad av ha mina bilder jag fotar uppe i molnet.

kissidor
2015-08-06 20:49
#19

Ja det var närmast hur du kunde få 3500 för s4:an som jag undrade 😂. Jag tänkte först köpa en edge 64 GB, men ändrade mig till en flat när jag såg vilka jobbiga reflexer det blev på själva edgeryggarna i starkt ljus. Men sen blev det en nexus 6 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2015-08-06 20:51
#20

#19

Man kan ju räkna på lite olika sätt, men priset jag gav är iaf det samma 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: