Annons:
Etikettövrigt
Läst 785 ggr
[Jens]
8/6/15, 5:59 PM

HTC gör rekordförlust !

Huvudanledningen sägs vara att marknaden inte längre skriker efter telefoner i den högre prislappen.

http://www.idg.se/2.1085/1.634218/htc-gor-rekordforlust-tvingas-nu-skrota-telefonmodeller

Annons:
kissidor
8/6/15, 7:06 PM
#1

Men det var väl de billigare modellerna de skulle skrota 😮? Vad det beror på att HTC rasar i år är ganska lätt att lista ut, de levererade inte en tillräckligt påtaglig uppgradering på sitt flaggskepp samtidigt som samsung hade gått tillbaks till ruta ett och gjort om och gjort rätt och tog världen med storm - det var nog inte många av de som hade tänkt uppgradera till m9 som inte ändrade sig och valde s6 istället. Men det är för djäkla tråkigt att det går så pottigt för htc och sony, för det är de tillverkare jag har mest förtroende för och de gör riktigt bra androider!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/6/15, 7:13 PM
#2

Ja, men jag tror mer på oavsett märke så börjar folk tycka att en mobil inte är så märkvärdigt längre. Varför betala så mycket för en telefon idag? Jag får en känsla av att det räcker med en enklare modell och spara pengarna till något annat.

kissidor
8/6/15, 7:23 PM
#3

Ja man hör ofta folk säga att telefonerna redan varit så bra i åtminstone ett par år nu att man behöver inte byta upp sig till nyare, samt att telefonerna i mellansegmentet börjar bli så bra att man kan bli nöjd med en sådan även med hyggligt stora krav. Och så har vi ju "uppstickarna" som vill slå sig in på den västerländska marknaden och iaf under den fasen ligger betydligt lägre i pris.

Jag tycker ju det är så roligt med ny teknik, så jag betalar gärna vad det kostar för att få det absolut bästa en gång om året,  men jag tillhör förstås en minoritet 😊. (dock finns det ju de som byter varje kvartal också 😲)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/6/15, 7:28 PM
#4

Jo det är kul med teknik men det kan man 'läsa' sig till 😉

kissidor
8/6/15, 7:54 PM
#5

Jaha, men det vore väl ungefär som att läsa om lyxig och god mat utan att nånsin unna sig att äta sådan mat själv 😕 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/6/15, 7:57 PM
#6

Mja, en bra jämförelse men jag tror dock att mobiltelefon är på väg att dö ut. Det behövs något nytt. Kanske är en dataklocka ett steg i rätt riktning?

Annons:
kissidor
8/6/15, 8:00 PM
#7

Ja smartklockans tidevarv kommer säkerligen, men för det första måste de bli mycket bättre och för det andra måste skärmteknologin revolutioneras så man kan typ rulla ut en stor skärm med en knapptryckning eller nåt 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/6/15, 8:06 PM
#8

Skön tanke med att 'rulla ut en stor skärm' ! Det hade varit något 🙂

kissidor
8/6/15, 8:10 PM
#9

Tja både LG och samsung är väl hyfsat långt framme inom flexibla skärmar så nåt ditåt kan man ju iaf fantisera om 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/6/15, 8:16 PM
#10

Ja flexibla skärmar och sånt vet jag om men just tanken på hur man ska kunna veckla ut det på att bra sätt är ju frågan men som sagt så kommer det hända mycket på fem år.

kissidor
8/6/15, 8:52 PM
#11

Ja jag har ingen aning om hur de kommer att lösa det, men det är sjukt spännande ☺

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: