Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1965 ggr
[Lizzier_83]
8/8/15, 9:10 PM

Samsung galaxy s5 vs huawei p8.

Om ni skulle valt mellan dessa två, vilken skulle ni valt och varför? Älskar ju mobiler och just nu har jag s5:an men trivs inte riktigt så undrar om p8:a kan vara ett alternativ.

Annons:
kissidor
8/8/15, 9:56 PM
#1

jag har själv en annan huawei som reservtelefon, 6-tummaren ascend mate 7 - och jag är riktigt imponerad över hårdvarukvaliteten och designen och även över hur genomtänkt deras mycket speciella androidanpassning är. därmed inte sagt att jag riktigt gillar den till 100%, men jag skulle absolut inte säga att den är dålig 🙂. gillar man inte riktigt deras speciella approach på android kan man ju dock alltid byta launcher helt enkelt. men om den vore ett bra alternativ till s5 för dig lizzier beror väl mest på vad det är du inte riktigt trivs med i s5 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
8/8/15, 10:33 PM
#2

Har funderat på det och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, kanske att s5:an på något vis känns lite gammal, även om den ju egentligen inte är det. Tänker på prestandan och kameran, hur är de två i jämförelse där?

kissidor
8/9/15, 9:17 AM
#3

jag tror du kan räkna med att p8:an kommer att kännas snabbare, jag vet inte hur processorn  i sig står sig mot den i s5 - vet bara att den anses vara något mindre vass än konkurrenternas senaste, men förmodligen lite vassare än de från förra året - hursomhelst så har den bättre optimerad mjukvara än samsungen så den flyter bättre. 

kameran sägs vara bra - men s5:s kamera är väl också hyfsad? men två kameror kan ju passa olika bra för olika personer också. s4:as kamera ansågs ju vara bra för sin tid och många tog jättefina bilder med den, för mig var det den sämsta någonsin för den krävde en väldigt stadig hand. sen hade jag htc m8 som blev tokbashad för sin usla kamera - för mig var det den bästa mobilkamera jag nånsin haft för den var supersnabb.

men åk och känn på en p8 om du har möjlighet, jag tror du kommer att bli smått förälskad i den - kvalitetskänslan är verkligen enorm, särskilt i jämförelse med en s5 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: