Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2747 ggr
[Lizzier_83]
2015-08-08 22:42

Felmeddelande på galaxy s2??

Passar på att även lägga in en fråga åt min mamma. Hon hade för ett tag sedan en galaxy s2 som hon verkligen tyckte om. Så började det komma upp ett felmeddelande på skärmen ständigt och jämt, tryckte hon ok så försvann det men bara för att dyka upp igen nästan direkt. Garantin hade gått ut så hon fick lägga undan den och skaffa en annan men hon saknar den gamla och undrar vad meddelandet betyder och om det går att göra något åt. Ordagrant står det: "Processen com.google.process. gapps har stoppats" så kan man trycka på ok men även om det försvinner då så kommer det som sagt tillbaka direkt igen. Finns det något man kan göra?

Annons:
farvendal
2015-08-08 22:47
#1

Fortsätter den dyka upp trots återställning av telefonen?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Lizzier_83]
2015-08-08 22:50
#2

Du menar en ren grundåterställning? Jag tror det, har för mig att hon testat det. Men finns det något annat sätt om hon inte vill grundåterställa?

kissidor
2015-08-09 09:03
#3

hon kan möjligen testa att gå in i inställningar/appar, leta upp playstore och välja avinstallera uppdateringar. men en fabriksåterställning är förvisso jobbigt om man har mycket i telefonen som behöver återställas efteråt, men ibland är det helt enkelt nödvändigt - samt att det brukar ge en betydligt snabbare lur när man får bort gammalt grums ur den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2015-08-09 11:16
#4

Ska testa inställningar först om det hjälper annars får det bli en återställning. Jag tror hon har många bilder i meddelande appen whats app som hon inte kunnat spara och att det är där skon klämmer med en återställning. Jag ska kika på den idag och se om det funkar med i ställningar. Tack kissidor, vad skulle den här sidan vara utan dig :-)

farvendal
2015-08-09 11:21
#5

ska hon göra en återställning så gör inte en via menyn, gör en s.k hard reset. http://www.hard-reset.com/samsung-i9100-galaxy-s2-hard-reset.html

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: