Annons:
Etikettövrigt
Läst 1806 ggr
[Lillmatten]
8/12/15, 2:21 PM

Iphone 6, 64 eller 16GB?

Hej!

Jag har i nuläget en Iphone 5 (16GB) men har tänkt köpa en 6:a inom kort. Jag har börjat funderat lite på vad som det egentligen innebär med GB, är det endast hur många appar o bilder jag kan ha på mobilen eller gör det så jag får större Icloud utrymme också?  Är det värt att lägga extra pengar för att få en 64GB? Jag tar väldigt många bilder och har en del krävande appar men kanske i så fall bättre att endast köpa mer Icloud utrymme om inte detta då ingår med GB…

Annons:
lollynonna
8/12/15, 2:26 PM
#1

Om du har många appar och tar mycket bilder så ska du nog köpa en 64 GB. Jag har en iPhone 6 16 GB, har ungefär 15 appar och 400 bilder. Ca 4 GB kvar att använda :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Lillmatten]
8/12/15, 2:29 PM
#2

jag har närmare 30 appar och ca 2000 bilder… 😊

lollynonna
8/12/15, 2:31 PM
#3

#2 Då ska du nog helt klart köpa 64 GB!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

kissidor
8/12/15, 2:47 PM
#4

håller med föregående talare, 16GB vore ett väldigt oklokt val för dig. men du får inte automatiskt större iCloudutrymme dock

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lillmatten]
8/12/15, 3:24 PM
#5

okej men då kör vi på det, tack för hjälpen!

[Jens]
8/12/15, 4:07 PM
#6

Ja, utveckligen går ju framåt så 16GB är för lite idag när Apple vill att app-utvecklarna ska göra sina appar i 64-appar så kör på minst 64 GB är min rekommendation.

Annons:
Martin
8/21/15, 4:10 PM
#7

Jag tycker också att man bör välja den större om man funderar på en uppgradering.

Men du kan samtidigt titta på din telefon idag, hur mycket av de 16 GB du har idag har du använt? Har du mycket utrymme kvar och inte tror att du kommer att använda massor med så kan det vara billigare med den mindre.

Men min rekommendation blir att du väljer den större.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: