Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2458 ggr
flisan708
9/7/15, 8:29 AM

Prisjämförelse abonnemang

Vad tycker du är lämpligt att betala för ditt abonnemang? ( Syftar på pris utan avbetalning på mobil) Vad har du för abonnemang nu? Är du nöjd eller missnöjd? Funderar du på att byta? Använder du 3G eller 4G? Spelar det någon roll för dig? Att jag ställer dessa frågor beror på att jag tycker vi bör bli prismedvetna. Kanske kan det få någon att byta till ett mer prisvärt abonnemang.

Annons:
[Outlawly]
9/7/15, 9:13 AM
#1

På min privata mobil har jag Telia Max 25, 49 kr i månaden + 49 kr för 1 GB surf. (går inte skaffa längre) Betalar runt 120 kr per månad. Men alla sms och samtal kostar. Dock bara uppkoppling till Telia mobiler och till ett fast telefonnummer. Jag är nöjd. 3 G

Sen har jag en jobbmobil som jag nu gör det mesta med och ringer mer från den och surfar på den för att den har 25 GB surf. Tele 2, 4G. Gratis för mig iallafall :)

kissidor
9/7/15, 7:14 PM
#2

jag har inte direkt ett billigt abonnemang men är ändå ganska nöjd med mitt telia mobil komplett 24GB för 499/mån med 3000 samtalsminuter och 3000 sms/mms som ingår. fördelen med det är att jag kan haka på en mobilanslutning för 149/mån som då också får 3000 samtalsminuter och 3000 sms/mms och så delar vi på datan. samt för 29/mån har jag kunnat haka på en surfanslutning som också är med och delar på datat (men de verkar ha höjt till 49/mån för surfanslutningarna 😕, dock betalar jag fortfarande 29/st för de tre jag redan har).  

summan med nån liten familjerabatt är då 710 kr för två mobiler och 3 klösbrädor och de 24GB räcker alldeles utmärkt  att dela på - och det hade ju iaf blivit dyrare om alla skulle ha varsitt abonnemang.

surfen är "självklart" i 4G, där jag bor har jag mycket bättre täckning på 4G än 3G så 3G är rejält segare och känns inte som ett ok alternativ

blir bra avis på dig dock outlawly som har 25GB surf på din jobbmobil… vi har 0,5GB så det räcker ju inte ens till att uppdatera sina appar 😡!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fyratassar12]
9/7/15, 9:22 PM
#3

Tre och Telenor har jag :D Tre Har surf som man kan röra sig med samt att man har fria sms och samtal är super bra. Min surf ligger på 60 GB men det beror på att jag hade en platta som jag delade nät med :) . Betalar 1405 kr Men går på mindre med bara telefon :D Telenor Har jag XL surf på 40 GB för 599 kr per månad och man får även här fira sms och samtal samt att man kan gå ner och upp i surf och det är ju bra. Trivs super bra med Telenor och helt ok med :3

flisan708
9/8/15, 7:33 AM
#4

Jag har Comviq fast pris, kostar 245 kronor per månad. Surf 6GB, fria samtal, fria sms/mms. 4G såklart. Är mycket nöjd med abonnemanget, tycker det är prisvärt och har där jag bor bra täckning. Surfen är lagom stor. Min platta är ej kopplat till mitt mobilabonnemang, kör den mest på wifi. Har dock ett simkort i den och kan då köpa till surf när jag behöver. Har även där Comviq. Tycker det är toppen att man kan göra så. Även där 4G. Det bredband jag har i hemmet är bredbandsbolaget. Min bostadsrättsförening har ett avtal med dem och alla är kopplade till dem. Ip telefoni ingår. Nu minns jag inte exakt siffran men den är under 200 kr/ månad. Fungerar klockrent och är jättenöjd.

Razzora
9/8/15, 6:45 PM
#5

Jag har ett gammalt Telenor abonnemang med fri surf. Förrut så betalade jag 79 kr för tjänsten. Men då fick man betala för sms, mms och samtal. Nu får jag betala 199 kr istället för samma tjänst.

Eftersom jag då inte kan ringa så mycket med mitt telenor abonnemang så kör jag på ytterligare en mobil med ett kontantkort istället från Comviq. Funkar för mig då jag har gratis sms, mms och samtal. Men dock väldigt dåligt med surf. Kontantkorts abonnemanget eller vad man ska kalla det för heter FastPris. Där kan du välja från 149 kr per 30 dagar upptill 249 kr (om jag nu inte minns helt fel)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: