Annons:
Etikettövrigt
Läst 2147 ggr
[Sabina]
2015-10-02 14:49

Hur blockerar man någon?

Hur gör jag för att blockera någon från att skicka sms och ringa mig? Och om jag lyckas blockera den aktuella personen, kan den se att jag gjort det på något sätt, eller blir det som om den skickar sms som kommer fram men som inte blir besvarade?

Jag har sökt här på sidan men hittade bara en tre år gammal tråd om detta, så jag tror tyvärr inte den är så aktuell längre .

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-02 14:52
#1

Du klickar på personens namn/telefon nummer ( på I:et bredvid) så scrollar du ner till blockera . Vederbörande kommer inte fram

MagArne
2015-10-02 14:52
#2

Vad har du för mobiltelefon?

Fridaaaa
2015-10-02 14:54
#3

Undrar som #2, d å det skiljer sig beroende på telefon :)
Kan tex inte göra som #1 skrevpå min xperia :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sabina]
2015-10-02 14:54
#4

#1 Gäller det både samtal och sms?

#2 Sony z1

[Ruffsetuss]
2015-10-02 14:58
#5

Har du personen i din telefonbok/ kontakter så klicka på vederbörandes info . Så ska det gå att blockera om man scrollar ner. Jag har en Appel 5 C . Kontakta din support om du inte hittar hur du blockerar , kanske finns i mobilens manual ?

Aleya
2015-10-02 14:58
#6

En blockering gäller bara samtal. Dock på Samsung kan man blocka även sms. Hur detta syns för den som är blockad vet jag dock inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Sabina]
2015-10-02 15:13
#7

#5 Tyvärr verkar det som om det inte går att göra så på min mobil…

#6 För min del hade det varit mer önskvärt att kunna blocka smsen, tycker det är så svårt att värja sig från dom, jämfört med samtalen som man bara kan trycka av…😕

Finns det någon bra app kanske?

Aleya
2015-10-02 15:35
#8

#7 jag kan inte svara tyvärr om din telefon kan göra det. Min vet jag kan det. Kolla om du har som jag inställningar för sms. Där ska man kunna blockera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ladydragon
2015-10-02 17:11
#9

telefonsamtal kan man blockera med en app jag använder NQ call blocker

för att blockera sms så använder jag mig av Textra som jag annars även har som smsapp 

Textra har även den funktionen att tar du bort en kontakts svartlistning efter ett tag så återställs smsen personen skickat medans den va svartlistat om det nu är nåt sms man kanske är intresserad av o läsa i efterhand….

[Sabina]
2015-10-02 19:57
#10

Nu har idioten tyvärr skickat en del otrevliga sms igen, så tack #9 jag ska ladda ner apparna och förhoppningsvis få en mer fridefull tillvaro.

Tack alla som svarat 🌺

[Sabina]
2016-02-04 22:24
#11

Nu har jag använt båda apparna vid ett par tillfällen.
Tyvärr så blockerar de inte bara de jag valt att blocka utan även de jag INTE valt blocka , såsom min yngsta dotter, som känns väldigt viktig att kunna få tag på när jag vill.
Jag har nu tagit bort apparna och startat om mobilen samt tagit bort historik samt "cookies" på mobilen men kan fortfarande inte ta emot sms från den som jag inte valt blocka. 😕

Är det någon som vet vad jag ska göra för att häva blockningen av de personerna jag vill ha oblockade?

Upp till toppen
Annons: