Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2669 ggr
Razzora
2015-10-05 22:43

Android 6.0 installerbar för Nexus-devices

För er som har Nexus 5, 6, 7 (2013), 9 eller Nexus Player och vill gärna inte vänta på att OTA uppdateringen av Android 6.0 Marshmallow ska komma till Sverige kan välja att ladda ner eran version från denna sidan:  Nexus Files for Developers
Visserligen är dessa versioner mer riktade mot utvecklare men vill man testa på Android 6.0 Marshmallow så kan man ändå göra det.

Läs mer: http://www.swedroid.se/google-slapper-android-6-0-for-nexus-serien-i-form-av-fabriksavbilder/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2015-10-06 09:51
#1

versionerna i sig är inte några särskilda utvecklarversioner utan det är den vanliga 6.0 🙂, men däremot kräver det ju lite extra kunskaper för att kunna uppdatera telefonen på det sättet jämfört med att ta emot en OTA.

jag har root så jag måste lägga in det manuellt, men jag tror jag ska vänta lite för jag vill göra en full wipe när jag går mellan två huvudversioner för att eliminera risken för konstigheter pga kvarliggande gammalt som inte riktigt är kompis med den nya versionen - och då tar det ju ett tag att genomföra proceduren inkl återställning av allt som man vill ha 😓.

dessutom är ju nya OS-versioner sällan helt buggfria oavsett om de kommer från google, apple eller microsoft - så det kan vara vettigt att vänta ett par dar iaf och se om det hörs några ramaskrin ute på nätet över nåt särskilt 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-10-06 11:30
#2

Nä precis, fast de är mer riktade mot utvecklarna då de normalt sätt får göra lite fler steg för att få in de olika OS. Men jag tyckte ändå att de hade spaltat upp det bra för den som ändå inte har alla kunskaperna.

Jag är verkligen ingen "early adapter" så att säga, vill gärna veta så att allt fungerar först innan jag lägger in ett nytt OS. Vilket man gör på samma sätt som du säger Kissidor, att helt enkelt vänta ett tag. 😃

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: