Operatörer

Hjälp med telefon (simkort)!

2015-10-14 16:28 #0 av: [Älskamig]

Hej!

Jag har precis tryckt in ett nytt nano-simkort i en iphone 5 som jag köpte i söndags. Dock kan jag inte börja använda telefonen för att det står att det inte finns någon service. Hyschar I brevet jag fick med ifrån Hallon (min operatör) så stod det att simkortet var aktiverat och klart att använda. Han jag köpte telefonen sa också att telefonen inte är låst!

Har googlat runt lite och fått tipset att starta om telefonen. Detta ger inga större resultat, tyvärr.. 

Vad ska jag göra? Postar även denna på Iphone.ifokus, då jag är i stort behov av hjälp med detsamma eftersom att hallons kundservice inte är öppet nu.

Anmäl
2015-10-14 19:37 #1 av: Razzora

Jag har varit med om att även om de säger att simkortet är aktiverat så kan det ta tid innan "aktiveringen" sker när du har satt i simkortet. Jag skulle nog säga att du får vänta tills imorgon. Fungerar det inte då, så ring till deras kundservice.

Anmäl
2015-10-15 08:45 #2 av: flisan708

Gå in på deras hemsida och logga in, du kan säkert se där hur statusen är. Kanske ska du göra något aktivt där.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.