Annons:
Etikettteknik
Läst 12945 ggr
Sashhi
2015-10-18 00:01

Skärm som flimrar

Har en Samsung Galaxy S4 som funderar som den ska för det mesta (ibland får den lite ryck med att batteriet slocknar helt, lite småtrött osv, men inget farligt), det enda problemet är väl att skrämen har börjat flimra. Hade väl inte varit något att fråga om, om det inte hade varit för att det är väldigt olika när den filmrar. Händer helt sporadiskt i olika intensitet och tid. Ibland kan den vara flera dagar utan det minsta flimrande, sedan flimrar den i alla möjliga färger i någon timme, lugnar ner sig lite och så är den igång igen. Är det något enkelt trix man skulle kunna sig på? Har ju inte direkt lust att lämna in en så pass "gammal telefon" (för att vara en smartphone, som Tele2 var väldigt snabba att påpeka när jag frågade dem om problemet) och resten säger bara att jag ska skaffa mig en ny; vilket jag heller inte vill.

Något billigt tips, eller får jag helt enkelt stå ut med detta?

Not your mom, not your milk.

Annons:
kissidor
2015-10-18 12:15
#1

Har du kollat så du inte har ett svällt batteri? Hyfsat vanligt att s4 råkar ut för det, och kan leda till massor med skitskumma grejer. Ta ut batteriet och kolla för säkerhets skull om du inte redan gjort det, ligger inte batteriet helt plant och still på bordet så får du byta batteri och se om det löser några andra problem också.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: