Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1725 ggr
Zimplet
10/29/15, 3:50 PM

Bästa Smartphone?!

Detta känns som en ganska vanligt förekommande fråga, men jag hittade inget inlägg om det😛

Jag funderar på att köpa en ny mobil, men jag vet inte vad jag borde köpa. Just nu har jag en iPhone 4s men jag övervägar att köpa en android mobil och har fått upp ögonen för Samsung galaxy s6 eller galaxy s6 edge. Är det någon som är lite mer insatt på vad man borde köpa för något, eller kan komma med för och nackdelar?

Annons:
kissidor
10/30/15, 10:12 AM
#1

ah, jag glömde ju svara här, ursäkta 🙂!

s6:orna är riktigt bra telefoner, de bästa för sin tid som samsung har gjort om du förstår hur jag menar 🙂. jag skulle lätt ta den vanliga platta s6 i ditt ställe om du bestämmer dig för att välja en av dem, edge-modellen är omöjlig att hitta vettiga skärmskydd till.

men vad man "borde köpa för något" är helt individuellt - det finns många riktigt bra telefoner nu - till och med om man går ner lite från den allra högsta prisklassen - och det blir mest en fråga om tycke om smak. så kan du berätta lite mer om vad som är viktigast för dig i en mobil? och har du nån budget att hålla dig inom?

och iPhone 4s är ju extremt liten med moderna mått mätt - hur pass stort steg tror du att klarar storleksmässigt i ett svep? de absolut allra flesta vänjer sig ganska snart vid en större telefon och skulle aldrig vilja gå tillbaks till en mindre igen - men samtidigt har väl alla en smärtgräns, och framförallt är det nog ingen bra idé att göra ett alltför stort storlekshopp på en gång, bättre att ta det i två steg isf 🙂

såhär ser storleksjämförelsen tex ut mellan din iPhone 4s och en galaxy s6, och då är den ändå en av de nättare telefonerna idag: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?apple-iphone-4s&samsung-galaxy-s6

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zimplet
10/30/15, 11:55 AM
#2

Oj jäklar ett sånt bra svar 😛

Jag har läst ganska mycket om s6 och det lutar nog mot att det blir den. När det gäller smartphones så är det nog prestandan på telefonen som jag är mest intresserad av och inte så mycket om alla flashy funktioner, även fast dom också kan vara rätt rolig:P Men som du säger så verkar det som att s6 har fått riktigt bra betyg och edgen verkar bara vara för dom som vill sticka ut lite extra.

kissidor
11/7/15, 8:34 AM
#3

jo jag kan själv vittna om vad edgearna tillför eller inte då det är en sådan modell jag själv har - jag kan inte tänka mig en telefon med mindre skärm än 5,7" nämligen, så jag har s6 edge+ för den storleken finns bara med edge 😕. den största nyttan med edgen är enligt min mening helt enkelt att varje gång jag tar upp den tänker jag "helvete vad snygg den är!". 

jag använder iofs kantfunktionerna eftersom jag ändå har dem, men jag skulle lätt kunna ordna det mesta av det likvärdigt på en platt telefon med hjälp av appar. och som sagt detta att det inte går att få tag i ett vettigt skärmskydd… 😓. detta tyckte jag speciellt inte var kul när jag tappade den med skärmen nedåt i gruset häromveckan och sen klev på den när jag trampade runt för att se var den fallit 🤦‍♂️.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zimplet
11/7/15, 4:41 PM
#4

Ajda :/ lät jobbigt det där. Men jo har fått hem Galaxy S6 nu och än så länge så är jag riktigt nöjd 😃 Tack så mycket för tipset!

kissidor
11/8/15, 7:46 AM
#5

Grattis till din nya telefon då 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: