Annons:
Etikettövrigt
Läst 1106 ggr
flisan708
11/9/15, 7:47 AM

Nuvarande mobil eller sugen på ny?

Är du nöjd med din nuvarande mobil eller drömmer du om någon ny? Om du drömmer om någon ny, vilken vill du då ha? Hur ofta byter du mobil? Föredrar du att köpa mobilen med abonnemang eller köper du operatörlös? Hur mycket tycker du det är rimligt att betala för en ny mobil? Om du är nöjd med din nuvarande mobil? Vad är det som gör den så bra? Påverkas du av din omgivning av valet av mobil?

Annons:
kissidor
11/9/15, 4:24 PM
#1

jag är jättenöjd med bägge mina mobiler men drömmer ändå om en ny 😊! är man en hagalen tekniknörd så är man 🤓😞! min regel är att jag får byta EN gång om året och inte oftare - men ibland lyckas jag hitta lite kryphål 😞. köper i regel utan abonnemang, men eftersom jag är nöjd med mitt abonnemang och vill ha kvar det så tar jag ju ut en lur vartannat år när det går att göra det med lite sponsring, men den brukar oftast gå till dottern

har nu samsungs galaxy s6 edge + som har en helt sanslöst ljuvlig skärm och utomordentligt flyt och snabbhet - samt den med stor marginal bästa kameran jag nånsin haft i en mobil. nackdelen med den är den förbaskade märkvärdiga edge-formen som gör det omöjligt att hitta ett vettigt skärmskydd 😕. hade samsung släppt note 5 i Sverige så hade jag ju valt den istället - men snygg är den edgen 😍, det måste medges.

och så har jag google/motorolas nexus 6 som jag älskar ännu lite mer än samsungen för sin silkeslena och oändligt anpassningsbara nexus-upplevelse, och sin magnifikt stora skärm (6" av ren kärlek, samsungen har ju bara 5,7" 😃). minusen jag sätter på den är för att skärmen är inte riktigt lika vacker som samsungens (vilket man märker om man lägger dem bredvid varandra men inte tänker på annars iofs) samt inte minst så är det lite dåligt tryck i ljusstyrkan vilket blir besvärande i starkt solljus, och för den högst medelmåttiga kameran.

nu får jag faktiskt skaffa mig en ny telefon igen här snart trots att året inte gått ännu, eftersom jag byter jobb efter årsskiftet och då blir det ju en ny jobbtelefon (vilket jag ju inte kan rå för😇). suktar då främst efter google/huaweis nexus 6p, som känns lite som att den kan vara en hybrid av det bästa från både edge + och nexus 6, och med lite uppgradering på det dessutom.

Jag påverkas INTE av min omgivning i valet - de vet ju ingenting om mobiler 😄

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/11/15, 2:23 PM
#2

Jag suktar alltid efter en ny mobiltelefon, men tyvärr så köper jag inte en ny mobil så ofta. Den senaste mobilen jag köpte var en LG G2 som jag fortfarande är sjukt nöjd med. Men jag har kollar extremt mycket på Samsung S6 Edge+ som i mina ögon är en riktig läckerbit! 😍 Dock väntar jag nog till nästa år innan jag byter telefon (men min telefon har faktiskt börjat att krångla så vem vet kanske bytar jag ut den innan året är slut 🤫😇)
Jag köper alltid mina telefoner utan abonnemang då de abonnemangen jag har är de optimala för min del.
Att jag skulle påverkas av min omgivning är inte troligt då jag är den enda som är ens intressread av teknik i min omgivning 😛 . Dock inte här 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Garntroll]
11/11/15, 9:20 PM
#3

Jag är kanonnöjd med min Samsung Galaxy Note 3. Modellen har väl antikvärde på marknanden vid det här laget men det är den bästa smartphonen jag ägt.

kissidor
11/12/15, 1:51 PM
#4

haha razzora, vet hur du har det - ingen som förstår oss 🤓😃! du är inte mer intresserad av att vänta in nexus 6p då 🙂? s6 edge+ är som sagt sjukt snygg och en utmärkt telefon, men det är lite för irriterande att det inte går att hitta vettiga skärmskydd till den 😓. visserligen tål gorillaglas 4 en del, men om man tappar telefonen uppochner i gruset och sen kliver på den medans man letar efter den så önskar man faktiskt att man hade haft en platt telefon som man hade kunnat sätta tempered glass på 😕

garntroll antikvärde var väl lite att ta i 😃. det är nog ganska många som sitter nöjda med en note 3 fortfarande tror jag 🙂. jag har faktiskt en själv tom, och flera av kollegorna har också fortfarande en sån utan att de plågas nämnvärt av det 😃. hade även en note 2 innan den som jag var enormt förtjust i, och sen tiggde dottern åt sig den och var lika förtjust i ytterligare nåt år. note-modellerna har ju alltid varit samsungs bästa lurar, bara man kunnat tåla storleken

visserligen är min note 3 degraderad till spotifymobil numera, men den är fortfarande helt ok tycker jag. det är bara när den uppdaterar appar som den driver mig till vansinne för att den blir helt oanvändbar då. nu blir det ju varje fredag som jag slår på den till kvällen, så då är det ju en massa appar på en gång som vill uppdatera sig, har man den på hela tiden så det sprids ut är det säkert inget problem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
11/13/15, 8:21 AM
#5

razzora, kolla in swedroids recension på nexus 6p som kom upp sent inatt 🙂. kanske kan det här vara den första nexusen som talar till alla som föredrar android och inte bara till de mest inpiskade nördarna 🙂? (själv har jag ju alltid gillat nexus 🤓😃)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/13/15, 5:01 PM
#6

kissidor jag har ALLTID velat ha en Nexus men jag har aldrig riktigt hittat ett riktigt monster.  Men jag har varit intresserad av Nexus 6p ett bra tag också, men jag vill ju gärna titta och känna lite på telefonen INNAN jag köper den. Men jag är intresserad 😊

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
flisan708
11/13/15, 5:46 PM
#7

Måste säga att jag för en gångs skull är verkligen nöjd med min mobil som jag skaffade i våras. Efter två besvikelser med Samsung fick jag nog. Det blev en chansning med Sony Xperia X3 compact. Mindre i storlek men den har det mesta i den, så jag är mer än nöjd. Visst blänger jag på Z5 men jag känner inget behov. Bytte även abonnemang till Comviq, även med det mycket nöjd.

ElisabethB
11/23/15, 2:19 PM
#8

Jag byter telefon när den jag har börjar krångla för mycket… Just nu krånglar min så pass att jag kommer byta inom en månad, men vet inte mer exakt än så… Är inne på att byta till en Samsung då min LG mest krånglar och jag har tröttnat på den.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: