Rykten

Rykte: Ny mobil från Google?

2015-11-11 14:16 #0 av: Razzora

Det har börjat att komma lite rykten om att Google kanske ändå kommer att göra en egen tillverkad mobiltelefon. Då utan några som helst inblandningar från de andra Smartphone tillverkarna.
Detta är då troligen för att få en bättre användar upplevelse då de själva kan testa och se vilka komponenter fungerar optimalt med varandra.

Frågan är vilka konsekvenser det kommer att ha med Googles sammarbete med de andra mobiltelefon tillverkarna.

Vad tror ni?

Läs mer: Swedroid

Anmäl
2015-11-12 13:37 #1 av: kissidor

det verkar inte direkt osannolikt även om man inte hade hört de här ryktena - de lanserade ju en ny surfplatta nyligen som inte ingick i nexus-serien utan i pixel-serien, det var nog helt otippat för de flesta Yrar.

självklart är man sjukt nyfiken på att få se vad det kan bli för resultat av en sån här satsning Skrattar, men jag tror att de för att inte äventyra samarbetet med tillverkarna isf bör damma av google edition-konceptet igen, dvs att tillverkarna kan välja att tillhandahålla sina modeller även i google edition dvs med en ren androidversion

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2015-11-13 16:57 #2 av: Razzora

Jag trodde lite att det var detta som skulle ske när Google köpte upp Motorola. Men eftersom inget direkt nytt skedde efter uppköpet trodde jag faktiskt att de hade lämnat planerna. Så jag tycker att det kommer att bli mycket trevligt om allt verkligen ÄR optimerat för android.

Så man får väl hålla tummarna för att ryktet verkligen är sann :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.