Annons:
Etikettrykten
Läst 2534 ggr
Razzora
2015-11-11 14:16

Rykte: Ny mobil från Google?

Det har börjat att komma lite rykten om att Google kanske ändå kommer att göra en egen tillverkad mobiltelefon. Då utan några som helst inblandningar från de andra Smartphone tillverkarna.
Detta är då troligen för att få en bättre användar upplevelse då de själva kan testa och se vilka komponenter fungerar optimalt med varandra.

Frågan är vilka konsekvenser det kommer att ha med Googles sammarbete med de andra mobiltelefon tillverkarna.

Vad tror ni?

Läs mer: Swedroid

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2015-11-12 13:37
#1

det verkar inte direkt osannolikt även om man inte hade hört de här ryktena - de lanserade ju en ny surfplatta nyligen som inte ingick i nexus-serien utan i pixel-serien, det var nog helt otippat för de flesta 🤦‍♂️.

självklart är man sjukt nyfiken på att få se vad det kan bli för resultat av en sån här satsning 😃, men jag tror att de för att inte äventyra samarbetet med tillverkarna isf bör damma av google edition-konceptet igen, dvs att tillverkarna kan välja att tillhandahålla sina modeller även i google edition dvs med en ren androidversion

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-11-13 16:57
#2

Jag trodde lite att det var detta som skulle ske när Google köpte upp Motorola. Men eftersom inget direkt nytt skedde efter uppköpet trodde jag faktiskt att de hade lämnat planerna. Så jag tycker att det kommer att bli mycket trevligt om allt verkligen ÄR optimerat för android.

Så man får väl hålla tummarna för att ryktet verkligen är sann :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: