Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2099 ggr
Tess.j
2015-11-18 11:12

Kunde inte hämta app

Råkade radera messenger appen och nu går det inte att hämta appen längre. Det kommer upp en skylt som de står "kunde inte hämta app" på. Vad är det för fel?

Annons:
kissidor
2015-11-18 14:52
#1

google messenger eller facebook messenger?

du kan prova att gå in på google playstore-appen i inställningar/appar och välja att rensa cache

Värd på Mobiltelefoner och Android

santerre
2015-11-23 10:38
#2

Vet väldigt lite om nya mobiltelefoner och raderade Google Play därför att mitt telefonminne var slut. Jag har en Huawei Y520-U22 med touchscreen från 2014. Jag trodde Google Play var till för spelande; jag förstod inte att en rad appar och funktioner skulle sluta fungera (WhatsUpp, Play Books, hangouts, etc, etc)  helt och delvis gnm att ta bort Google Play.

"Du måste uppdatera Google Play innan du kan köra den hör appen" är mobiltelefonens förslag. Jag har försökt klicka på uppdatera. En grå symbol börjar i bästa fall snurra i mitten av skärmen för att markera att nåt uppdateras. Men uppdateringen blir aldrig klar, även om jag kör i flera dygn. Jag är säker på att jag har tillgång till nätverk (via Universal Telecom och via Bredbandsbolaget på mitt hemnät eftersom mina webbläsare på telefonen kan plocka fram sidor jag besöker för första gången och köra ej sparade låtar på Spotify.

När jag försöker köra WhatsUp får jag ett meddelande som säger : "Denna version av WhatsUp blev för gammal 9 nov 2015. Var god gå till Google Play butik och ladda ned den senaste versionen".  Men inte heller här klarar mobilen att uppdatera. En grå symbol börjar i bästa fall snurra i mitten av skärmen för att markera att nåt uppdateras, och den snurrar i veckor utan att vad jag vet ladda ner nåt.  Nåt är alltså grundläggande fel. Vad ska jag göra? Uppdatera via datorn och försöka installera på mobilen? Går det, och hur gör jag?

Kan någon på ett enkelt sätt säga vad jag ska göra?

Med vänliga hälsningar

Stephan D'across

kissidor
2015-11-23 12:52
#3

det låter väldigt konstigt att du skulle ha lyckats radera google play store, kan du berätta precis vad det var du gjorde? dvs var du gick in och hur du gjorde? det kommer kanske att göra det lättare att hjälpa dig att lösa problemet 🙂. annars är en fabriksåterställning alltid en utväg.

(det går att ladda ner playstore-appen separat och ladda in den, men jag vet inte om det är det du ska testa i första hand, det beror som sagt på lite precis vad det är du har gjort.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: