Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1521 ggr
ElisabethB
2015-11-23 13:59

Tips på smartphone?

Hej!

Jag tänkte köpa en ny telefon snart. Vill inte ha en LG, då jag inte trivs med den jag har.

Den ska ha:

  • kamera
  • sms-funktion
  • internet
  • kalender
  • epost
  • telefonbok
  • och lite "skoj-funktioner"

Är lite inne på Samsung. Någon som har erfarenhet?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Hiro
2015-11-23 14:02
#1

Jag har själv en HTC One M9 som jag är supernöjd med, känner även flera som har Samsung Galaxy s6 som är jättenöjda och även de med Samsung Galaxy s5, alla tre har alla de önskade funktionerna

[Tuulikki]
2015-11-23 14:05
#2

Jag har en Sony Xperia M2 som jag tycker funkar bra. Det är ingen exklusiv telefon på något sätt men den fyller sin funktion :) Däremot är kameran jättedålig på den så det är nog inget alternativ för din del om du vill ha kamera.
Ville mer flika in och säga att det går hitta bra, billiga telefoner också :D
Har du lite mer specifika krav? iPhone trivdes jag bra med men de är ju också ganska dyra och vissa vill ju absolut inte "låsa" sig till Apple :)

Min mamma har en samsung s5 som hon älskar, men den är ju bra mycket dyrare än min :) Även 3 kompisar har den och de trivs jättebra med den!

ElisabethB
2015-11-23 14:05
#3

Om jag säger såhär - det skadar inte med fler funktioner, men det är vad jag känner att jag måste ha..

Har hört en del gott om Samsung, men har inte haft någon själv på flera år så jag vill höra vad folk som har Samsung tycker innan jag går och köper en.. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-11-23 14:10
#4

#2 Nej, inte jättemycket krav - bara det som står i #0. Det måste inte vara en Samsung, men jag vill ha en viss kvalité så jag slipper köpa mobiltelefoner för alla mina pengar.. 😉

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-11-23 16:38
#5

hur mycket vill du lägga ut på den djurskötaren 🙂? det blir ganska avgörande för vilket märke man törs rekommendera - de bästa samsungarna från i år är inte så pjåkiga, men deras budgetmodeller önskar jag inte min värsta fiende 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Garntroll]
2015-11-23 18:32
#6

Jag älskar min Samsung Galaxy Note 3. Finns nyare versioner av modellen.

Annons:
ElisabethB
2015-11-23 18:39
#7

#5 Jag har tänkt max 1500 kr.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[Tuulikki]
2015-11-23 18:52
#8

#7 Den jag har kostar 1700kr om du skulle kunna tänka dig den. Kameran funkar såklart, men bäst är den inte :P

ElisabethB
2015-11-23 19:29
#9

#8 Kanske det.. får ta och kolla lite på den.. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-11-23 20:00
#10

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-11-23 20:07
#11

då är min primära rekommendation denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3207642 🙂. en samsung i den här prisklassen är inte vad jag skulle råda till i första hand, med sitt lite tyngre operativsystem gör de sig bättre med riktigt vass - och därför DYR - hårdvara.

vilken modell är det närmare bestämt du har nu förresten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2015-11-24 06:34
#12

jaha så typiskt, råkade ut för iFokus osynkade servrar igår så ditt inlägg fanns inte där vare sig före eller efter att jag skrev mitt djurskötaren 😕. men iaf så gäller min rekommendation i #11 fortfarande samt min fråga om precis vilken LG du har 🙂.

men ang telefonen du frågar om - tja jag kan ju säga att huawei ger mer av både kvalitet och funktioner för pengarna än de flesta andra av de kända märkena i de högre prisklasserna iaf, så jag förmodar att de gör det i den allra lägsta prisklassen också. men låt oss säga att du får förhållandevis mycket för pengarna med den telefonen, så kommer det naturligtvis att vara en ganska dålig telefon i alla fall. jag visste inte att du funderade på att köpa en billig telefon, eftersom du skrev att du ville ha en viss kvalitet. 

det var svårt att hitta recensioner och omdömen på denna men internationellt hittade jag några ägare som tyckte den var bra för sitt pris och några som ångrade att de inte hade lagt till lite mer pengar eftersom de tyckte telefonen var så dålig att de inte alls kunde använda den som de tänkt. i sverige lyckades jag bara hitta ett kundomdöme, och det säger väl ungefär det jag är rädd för att du kommer att tycka om du köper en telefon i den prisklassen:

"Slö och kass 

Man får verkligen vad man betalar för . Köpte denna för att ha när min andra är på lagning. Men jisses…jag hade hellre lagt till 200 kr och köpt en annan. Det går ej att ladda ner en spelningslista till offline via spotify pga det finns ingen plats på enheten. Den är seg och slö att "jobba" i."

visserligen verkar du ju inte ha jättehöga krav, och det är ju det nästan mer än telefonen själv som avgör vad man tycker om den, vilka krav användaren har - men samtidigt säger du dels att du vill ha en viss kvalitet och dels att du inte är nöjd med din LG - så du är ju uppenbarligen inte nöjd med vad som helst heller. LG har mängder med supernöjda kunder på sina telefoner i mellan samt högre prisklass, så om din LG också var en väldigt billig telefon kanske det är det som är problemet, att du kanske faktiskt ändå har så höga krav att det vore vettigt för dig att lägga lite mer på din mobiltelefon om du har möjlighet att göra det? 

du begär inte så många funktioner, men det är ju inte funktionerna i sig man i första hand betalar för, de du räknar upp finns ju i alla smartphones - det är ju hur bra de fungerar som man får betala för 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: