Annons:
Etikettdesign
Läst 2129 ggr
Therese
11/27/15, 7:32 AM

Vad ska jag välja?

Jag ska köpa mig en ny telefon, vet bara inte vilken jag ska välja. Sony Xperia z5 compact eller en Samsung galaxy s6 edge. Vad tycker ni? Just nu har jag en Sony Xperia Z3 compact och är nöjd med storlek och det mesta förutom att högtalaren gått sönder. Innan hade jag en Samsung galaxy s4 och var väl nöjd med den också haha.

Annons:
_Fisken
11/27/15, 7:51 AM
#1

Har du kollat prisjakt.nu och pricerunner? De brukar ha omdömen skrivna av användare och experter. Det är bra vägledning tycker jag. 

För egen del tycker jag om Samsung men jag är en sån där som alltid köper samma pizza för jag vet att jag inte blir besviken. Vad gäller Edge skulle det inte spela mig nån roll. Det är bara en design-grej som blåst upp lite - tror jag. Mer viktigt med bra kamera (det skiljer ganska rejält mellan modeller) och att den har rimlig storlek (framfickestorlek) och att tummen räcker över till andra sidan om man kör enhandsfattning. Men det är jag det…

Therese
11/27/15, 10:04 AM
#2

Jag är också samma pizza- person! Därför jar jag nu bestämt mig för en Samsung för att ta något nytt :) Grön eller Guldig är nu frågan? De är ju likasnygga

kissidor
11/27/15, 10:18 AM
#3

jag skulle tipsa dig om fundera en gång till på om det är värt det att ta s6 edge istället för den vanliga platta s6.  jag sitter själv med en s6 edge +, och fast den förvisso är sjukt snygg och kantfunktionen har vissa poänger så skulle jag lätt ha valt en platt om det bara hade funnits i den storleken, det hade gjort livet så mycket lättare med avseende på skal och framförallt skärmskydd.

men om du tar en edge ändå så är ju grön förutom att den är galet snygg dessutom mest unik, då den färgen bara finns på s6 edge - jag skulle nog köra på den gröna 😉

tänkte du passa på nu på black friday-rean eller? det finns ju riktigt bra black friday-priser på s6:orna har jag sett

Värd på Mobiltelefoner och Android

Therese
11/27/15, 10:21 AM
#4

#3 Den vanliga 6an faller mig tyvärr inte i smaken alls, känns vanlig och tråkig. Men bra poäng där :) Ja jag tänkte passa på nu 😊 Tack!

kissidor
11/27/15, 10:26 AM
#5

bra tänkt 😉, var det cdon som var billigast va?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Therese
11/27/15, 11:00 AM
#6

Jag misstänker det, min sambo har koll på det :p

Annons:
Therese
12/9/15, 7:40 PM
#7

#5 Jag måste fråga, vad var det du menade med det du skrev om skärmskydd och skal? :)

kissidor
12/9/15, 8:25 PM
#8

De böjda kanterna gör det omöjligt att få tag i den överlägset bästa sortens skärmskydd av härdat glas. De ger både bästa touchkänslan och skyddar bäst. Och även plast är betydligt svårare att få att sitta bra. Det FINNS en typ av skydd som säljs som härdat glas men de sitter inte fast över hela ytan på samma sätt utan är bara typ tejpade runt kanten och ger därför en försämrad skärmrespons. Skal finns ju, men de ger ju inte så bra skydd till själva edgarna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Therese
12/9/15, 8:38 PM
#9

Okej, tack :)

Vi köpte Copter screenprotector nu och än sitter det bra (visserligen precis satt på det) och tycker det verkar finnas väldigt många olika skal, beställde Samsungs egna skal med mobilen som har en lucka och skyddar hela mobilen, tyvärr är det ett ganska tråkigt skal, speciellt till det priset. Hoppas jag hittar ett bättre och snyggare snart :)

kissidor
12/9/15, 9:41 PM
#10

Jo flipcover av olika slag finns ju, och då får ju kanterna mer skydd också, men rena SKAL måste ju ta hänsyn till kanterna. Och jag gillar tyvärr inte flip/walletmodellen - tycker "locket" är så förbaskat i vägen jämt :). Har dock samsungs clear cover som väl skyddar lite iaf och som jag tycker är riktigt snyggt. Köpte ett sådant copter du har i min desperation (eftersom jag verkligen AVSKYR känslan av copters originalskydd :P) men fick krupp på det och slet bort det efter fem minuter :). Men det var ju bra att det funkar för dig iaf!

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
12/9/15, 9:42 PM
#11

Men förresten, är du nöjd med telefonen annars då :)?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Therese
12/10/15, 5:55 AM
#12

Jag tror det är det jag har, som jag inte alls tycker om. En anledning till det kan vara att vi råkade få den guldiga istället för den gröna.. Till min gröna telefon. Ja jag är jättenöjd, men lite avundsjuk på sambons nya telefon för den är sjukt snygg haha!

kissidor
12/10/15, 6:26 AM
#13

det här alltså: http://cdon.se/accessoarer/samsung-clear-cover-galaxy-s6-edge-plus-gold-p34921811 ? det är det skalet jag har som jag gillar. haha, men det lustiga är att jag tog med VILJE det med guldkanter till min blåsvarta :D, tänkte det skulle se lite roligare ut så och jag har inte ångrat mig :). men OJ, har han en ÄNNU snyggare telefon än du med din gröna edge - nu blir jag sjukt nyfiken :D! snälla berätta vad det kan vara för en :). är det z5 premium eller vad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Therese
12/10/15, 7:38 AM
#14

Ja precis haha. Jag gillar att telefonen är så slimmad, och jag gillar färgen så med skalet blir det ju bara klumpigt och ja, det gröna bara försvinner. 😂 Han skaffade LG den här gången http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LGH815LBR/lg-g4-32gb-smartphone-brunt-lader Sjukt snygg och skön med lädret. Sen att han skaffade ett superfint babyblått skal som är liksom blankt men ändå har en skön känsla gör ju inte saken sämre :)

kissidor
12/10/15, 4:20 PM
#16

aha, ja det är inte alla telefoner som får byta om till fest 😃. hursomhelst så är det ju tydligen en kanonbra telefon iaf🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Therese
12/10/15, 6:20 PM
Upp till toppen
Annons: