Annons:
Etikettövrigt
Läst 1515 ggr
ilenna90
2015-11-29 17:19

hjälp!! bilder raderade

finns det någon som helst chans att få tillbaks raderade bilder? :( :( 
min mobil måste hängt sig på något sätt för jag skulle radera EN bild i mitt kameraalbum (som direkt sparades till sd-kortet) men det hände ingenting så jag försökte radera bilden en gång till och då istället raderades hela albumet! fick inte ens fram nån varning. 
går det att få tillbaks dom på något sätt? :( har bara hittat tips på program som kan ta tillbaks bilderna men i jättedålig kvalite och med gråa fält över halva bilderna. och ett annat program som man tydligen måste köpa och som man inte ens kan vara säker på att det funkar med. 

har lite smått panik nu så skulle verkligen uppskatta hjälp! 
jag har en samsung galaxy s5 om det har någon betydelse.

Annons:
Zpookey
2015-11-29 17:30
#1

Om bilderna sparades på ett SD-kort så ska det gå att få tillbaka dom med något räddningsprogram. Se bara till att inte använda SD-kortet innan dina bilder är räddade.

Ska försöka hitta länken till ett bra program jag hade innan.
Vad är det för märke på minneskortet? Vissa tillverkare har egna återställningsprogram. Sandisk har ett som är riktigt bra.
http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/4985/~/data-recovery-for-memory-cards-and-flash-drives

ilenna90
2015-11-29 17:32
#2

har bara hittat ett program som kostar över 600 kr och som man inte ens vet om det funkar med som sagt D: 
kanske redan är försent då också eftersom jag tog ett kort för att se om det bara var mappen som inte syntes av någon anledning, men då dök mappen upp igen - med endast det nytagna kortet :(

Zpookey
2015-11-29 17:45
#3

Jag la till en länk i mitt första svar.
Vill det sig illa så kan det vara så att bilderna är förstörda eftersom att du använde kortet efter att det hände.
Nu vet jag inte hur det är med Samsung men har inte de något liknande som Phone har? Där bilderna du tar även lagras i molnet ifall du skulle bli av med telefonen eller om den skulle gå sönder? Dropbox är också ett bra alternativ då det ska kunna skicka upp bilderna man tar till molnet utan att du ska behöva göra något annat. Fast som sagt. Jag har ingen aning om vad man kan göra med en Samsung, eller annan androidlur för den delen.

ilenna90
2015-11-29 17:55
#4

jag testade det där betalaprogrammet som även hade en gratisversion, och den hittade i princip alla bilder- så det måste ju betyda att dom trots allt finns kvar. alla bilder blev dock inte återskapade korrekt utan har gråa fält över halva osv. men man får bara ladda ner bilderna med betalversionen. 
så jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om det finns något sätt alls förutom det här betalprogrammet :( wondershare dr.fone heter det. 

har tyvärr inte använt moln-funktionen :(

ilenna90
2015-11-29 17:55
#5

tror det är sandisk jag har, så ska kika på din länk!

ilenna90
2015-11-29 17:58
#6

verkar vara samma sak där :( att man bara får se bilderna och sen måste betala dyra program för att få ladda ner korten. är väl egentligen värt det eftersom jag såklart vill ha mina kort, men känns samtidigt inte kul att betala flera, flera hundra för runt 200 kort :/

Annons:
Zpookey
2015-11-29 18:12
#7

Fast se det så här. Om du betalar för programmet så har du ju det ifall du råkar göra samma sak någon annan gång. Nu vet jag inte om Sandisks program även klarar att återskapa bilder du raderat på datorn men vissa program klarar ju både hårddiskar och minneskort och då är du mer skyddad. Men framöver så rekommenderar jag dig att använda dig av någon slags molnbackup så att du har kopior av bilderna.

ilenna90
2015-11-29 18:17
#8

jag hittade ett annat program nu som faktiskt verkar kunna återskapa alla bilder!! åh jag hoppas det här funkar nu!! 

(och för att svara på det du skrev; det har du rätt i, det är ju bra att ha ett program om det skulle hända igen. och jaa jag ska absolut kolla på någon backup!)

Upp till toppen
Annons: