Annons:
Etikettteknik
Läst 1403 ggr
dundeer
12/2/15, 3:51 AM

Samsung S5, ger hela telefonen upp?

Jag är nog en av dom mest otekniska människorna som finns så jag tänkte kolla här inne om ni förstår vad som händer med min telefon ;p 

För ca en vecka sen så började den ladda suuuuper segt (alltså från 0-80% på typ 8-10 timmar…) och när man tar ut den ur laddaren så slukar den batteri. Jag gissar på att batteriet måste bytas? 

MEN idag började den flimra grönt när procenten gick till 5% och neråt, slutade när jag satte i laddaren. 
Under som andra dagarna så har den bara flimrat till när jag låser och låser upp telefonen. 

Så frågan till er är, ger hela telefonen upp eller är det bara batteriet? Eller går det att göra någonting annat åt det?

Annons:
kissidor
12/2/15, 6:08 AM
#1

jag tror också i första hand på batteriet, och inte bara att det har blivit dåligt i största allmänhet utan kanske att det har svällt. och batteriet är ju enkelt utbytbart i en s5:a :). kolla det först och hjälper det inte så får vi fundera mer :). när du tar ut batteriet kan du kolla om det ligger plant och still på en plan yta eller om det går att till exempel snurra på det, gör det det är det ju tecken på att det har svällt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: