Annons:
Etikettövrigt
Läst 1796 ggr
CamillaS
2015-12-08 16:29

Behöver hjälp med ett nummer som ringer hela tiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur, men jag har visst fått ett problem på halsen!
Igår kväll runt 21 så ringde telefonen. Jag har appen truecaller installerad så då stod det på displayen som på bilden jag bifogat.
Jag har ingen aning om vad det är för idioter som ringer till mig då jag inte vill svara på sådana konstiga samtal med risk för att det skulle vara något lurt med det.
Jag räknade varje gång personen/maskinen ringde till mig och det var totalt 13 samtal under hela kvällen! Sista samtalet ringdes kl. 23.30! Inte kul, sov hela den natten men ljudlöst på.
Och nu idag så har dom ringt 9 gånger igen vid olika tidpunkter.
Har försökt leta på telefonnumrena men inte kommit fram till vad det är. Såg även att jag fått ett sms idag där det stod någon obegriplig text i.
Detta börjar bli väldigt irriterande och även lite skrämmande då jag inte vet vad det är.
Snälla hjälp, vad ska jag göra för att få det att sluta? 😡

Annons:
Blanksteg
2015-12-08 16:31
#1

Kan du inte blockera numret? Står ju som alternativ på bilden du la upp.

CamillaS
2015-12-08 16:35
#2

#1 Jo och det har jag gjort men jag får ju endå hela tiden upp att jag har missade samtal från dom. Vill ju veta varför dom ringer till mig eller iaf vilka dom är.
Har ignorerat det så mycket jag kan men nu börjar det bli irriterande när det står typ 8 missade samtal från dom.

OberonsMatte
2015-12-08 16:58
#3

Vad stod det i sms:et du fick? Var det på ett annat språk borde det gå att översätta. Låter som att det är en privatperson som har fel nummer eftersom det ringer så ofta.

Sajtvärd Katter iFokus

CamillaS
2015-12-08 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här stod det. Jag försökte översätta det med google translate men det gick endå inte att förstå. Goggle sa att det var indonesiska.

Ladydragon
2015-12-09 00:50
#5

använd en annan app för att blockera telefonsamtalen så du slipper se att det blockeras hela tiden själv använder jag NQ Call blocker  och den funkar alldeles utmärkt för att slippa samtal man inte vill bli störd av som telefonförsäljare o så vidare 

jag har Android 4.4 på min mobil och för att blockera sms så måste man ha en smsapp som har blacklist annars kan man inte blockera/slippa se oönskade sms själv använder jag Textra

CamillaS
2015-12-09 14:43
#6

#5 Tack för tipset! Det verkar som att personen i fråga har gett upp att ringa till mig nu. Har inte ringt varken i går eller idag så jag håller tummarna nu att dom tröttnat då jag inte svarade. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: