Annons:
Etikettövrigt
Läst 1067 ggr
Cessy
2015-12-11 09:14

Hur hindra autoljudsänkning på S4:an?

Ja hur kan man hindra att ljudet automatiskt sänks för att Samsung 4:an får för sig att jag lyssnar på för hög volym o kan få hörselskador? Jag har alltså sambons S4:a kopplad till vår en radio o lyssnar via den på olika radioappar o storytel. Radion är alltid igång dygnet runt o ca 2 ggr per dygn så sänker plötsligt S4:an volymen för att den får för sig att jag lyssnar på för hög volym. Fattar att den inte har en aning om att jag istället reglerar ljudet via radion o jag behöver ha mobilen på högsta, för vissa ljudböcker ligger så lågt så då blir det mer sus om jag drar upp radiovolymen än konstant har mobilen på högsta läget. Så min fråga är - finns det något sätt att hindra att den sänker volymen för mig ca 2 ggr per dygn? Kan man spärra denna varningsfunktion på något sätt?

Annons:
kissidor
2015-12-13 18:10
#1

googlade en del och fick intrycket att andra har stött på problemet, med både s4 och andra samsungar, och inte bara samsungar heller men kanske är de lite överrepresenterade dock - svårt att säga för de är ju fler helt enkelt 🙂.

men lösningar var det dock klenare med 😕, men det verkar ändå som att iaf några blivit hjälpta av den här appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hourdb.volumelocker

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2015-12-13 22:28
#2

Tackelitack kissidor.🙂 Den ska jag ta o testa, för det är ju värt ett försök. S4:ans sänkningar ca 2gg per dygn håller nämligen på att driva mig till vansinne. För givetvis inträffar det alltid när jag satt mig med katten i knäet o inte snabbt o lätt kan åtgärda sänkningen.😕Så skulle den funka är det guld värt.😃

kissidor
2015-12-13 22:39
#3

ah, det välkända katt i knät-dilemmat 😃 - det känner jag bara allt för väl till 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: