Annons:
Etikettövrigt
Läst 1453 ggr
Werio
2015-12-20 14:17

Vilken ska jag satsa på?

Då jag själv har beslutsångest tänkte jag be om hjälp här. Vilken telefon skulle ni köpt av dessa? Eller kanske en helt annan?

Huawei Honor 7

Sony Xperia Z2

Sony Xperia Z3

Oneplus X

Annons:
kissidor
2015-12-20 18:19
#1

det är fyra riktigt bra telefoner du väljer mellan, så det blir personliga preferenser som avgör 🙂. 

personligen skulle jag aldrig tidigare ha valt en oneplus eftersom de inte har haft stöd för LTE band 20 vilket är en absolut dealbreaker för mig. så det är härligt att se att x faktiskt har det - man får hoppas att det bådar gott för framtiden för de större modellerna också. i övrigt så är ju one x så ny att jag inte har hört så supermycket om den, men om du inte redan har gjort det så kanske det kan vara bra att kolla igenom de här forumtrådarna om den: http://www.swedroid.se/forum/forums/x-allmaent.401/

z3 har ju en verkligt imponerande batteritid och sony har bra flyt i sina modeller och låter dem uppdateras till senaste androidversionen i fler år efteråt än de flesta andra tillverkare. vattentåligheten är förstås också fördelaktig även om man inte ska ha en övertro på den. nackdelen med i stort sett hela xperia z-serien är att skärmen är lite för känslig för tappskador, och när en sonyskärm spricker så brukar den förlora touchfunktionen helt och hållet. det skiljer ju inte mycket mellan z2 och z3, men jag vet inget som skulle vara bättre på z2 och jag tror att z3 har lite mer imponerande batteritid.

huawei gör väldigt fina telefoner, och det man har mest att anmärka på mot dem är väl deras androidversion som är väldigt speciell. jag säger inte att den är dålig - den verkar väldigt genomtänkt och har en del väldigt bra små finesser - men den är inte riktigt min grej. men å andra sidan är det ju bara att välja en annan launcher så löser man det 🙂. värre är då isf att huawei inte gjort sig kända för att vara särskilt rappa med uppdateringar, men dock tycker jag det verkar som att de kanske håller på och bättrar sig lite på den punkten. det kanske blev lite för pinsamt att vara så dåliga med OS-uppdateringar som de varit när man fått tillverka senaste nexusen 😃

en annan telefon i samma prisintervall som kanske kan vara värd att titta på är moto x play, om du inte tycker den är på tok för stor då. den är dock inte påtagligt större än z2 och z3, och frågar du mig är telefoner med välvd baksida som motorolas betydligt lättare och bekvämare att hålla i än platta och kantiga i samma storlek 🙂 såhär ser de alla ut bredvid varandra: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?oneplus-x&sony-xperia-z2&sony-xperia-z3&huawei-honor-7&motorola-moto-x-play

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2015-12-21 05:41
#2

jo förresten, LG g4 går ibland att få tag i för under 4000, kom på det när jag fick ett reklammail från cdon nu på morgonen. där gäller det bara idag och så snabbt kamske du inte vill bestämma dig, men det kan ju säkert komma fler chanser om du har den på bevakning på prisjakt 🙂. den tycks vara den telefon med kanske allra nöjdast köpare för i år, och är nog ett ganska stort snäpp vassare än alla de på din lista på alla möjliga sätt - trots att de är riktigt bra. här är i alla fall länk till cdon:s julkalendererbjudande på den: http://cdon.se/mobiltelefoni/jul/julkalender_lg/?utm_source=newsletter&utm_medium=calendar_newsletter&utm_campaign=calendar21_product3

en sak till, jag var kanske lite för snäll mot sony där - det är inte bara att z-seriens skärmar spricker lite för lätt när de tappas, utan de spricker ibland utan att de tappas också. det är ju absolut inte så att alla gör det förstås, men lite fler än genomsnittet för andra tillverkare i alla fall. en del tycker det är en acceptabel risk och andra inte, så jag tänkte jag skulle nämna det i alla fall.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: