Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 5048 ggr
sammy78
12/27/15, 4:39 PM

Smartphone+kontantkort!?

Nån här som har smartphone med kontantkort?
Hur funkar det och vad kostar det dig ?
Har sett att det finns billiga smartphones med kontantkort på allt från elgiganten till netonet !
Är nyfiken på varför man väljer kontantkort över abonnemang ?
Är det för dem som inte vill känna sig "låsta" i ett abonnemang? Eller bara för dem som inte ringer/sms.ar så mycket men ändå vill ha tillgång till smartphone tekniken ?

Annons:
[GråHäxa]
12/27/15, 4:53 PM
#1

Jag har alltid haft kontantkort med de smartphonesen jag har haft. Huvudsakligen för att jag vill ha koll på mina kostnader och inte riskera att det skenar iväg. Vill ändå ha smartphone pga funktionerna som den erbjuder. Ringer inte mycket, surfar och smsar mest. Tankar för ca 75-195 kr i månaden. Kostnaderna för telefonerna utan abonnemang har varierat.

tötenöten
12/27/15, 4:55 PM
#2

Jag har kontantkort, betalar 500 kr för 1 års surf. Sen ungefär 50 kr i månaden för att ringa och smsa. Så otroligt mycket billigare!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

kissidor
12/28/15, 9:35 AM
#3

det finns ju ändå helt andra möjligheter numera att få både surf och sms/mms (vilket jag använder enormt mycket mer än jag ringer) även med kontantkort. men jag kollade faktiskt av för bara nån månad sen vad som fanns och vad det kostade då jag ändå brukar köpa mina telefoner kontant, och med det jag vill ha så blev kontantkort inte billigare - speciellt om jag räknar med att dottern har ett påhängsabonnemang på mitt, och det abonnemanget är väldigt billigt. 

men behöver man inte så mycket av nånting så finns det ju en hel del att spara in varje månad på att välja kontantkort istället, i alla fall om man jämför inom telia där grundnivån för abonnemangen är ganska hög 🙂. det värsta med kontantkort har ju iaf alltid varit när folk slarvar med påfyllningen så de inte kan ringa eller messa 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
12/28/15, 3:58 PM
#4

I mobiltelefonens begynnelse så använde jag kontantkort. Sedan skaffade jag abonnemang i samband med att jag skaffade IP telefoni. Gillar abonnemang med fast pris. Har nu Comviq för 245 kr i månaden, funkar perfekt. Vad man väljer är nog smaksak, bägge funkar.

[Zachapacka]
1/11/16, 9:08 PM
#5

Jag har kontantkort till min smartphone och det har jag alltid haft. Det blir absolut billigast eftersom att jag min månadskostnad är mindre än 75kr. Jag varken ringer eller skickar sms särskilt ofta och internet behöver jag max en GB i månaden. 

Telefonen jag nyss köpte är dessutom inte låst till någon operatör.

[Forest]
2/2/16, 8:02 PM
#6

Vi har kontaktkort då vi inte vill låsa oss på flera år på mobiler. Vi har https://shop.halebop.se/kontantkort  -rubbet 169 kr tycker det räcker bra för mig och mannen då surfar,ringer och sms vi 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: